vecka 36

Ja vecka 36 fyra veckor kvar... Längtar är såå enorm nu... Men det är nog inte ovanligt hihihi

Va på våran första föräldrargrupp i onsdags mellan 8.30 - 11.00 . . .Vi hade förväntat oss att det skulle va så dåligt och pinsamt att man skulle typ skriva körleksbrev till varann och sådant löjligt för det är vad vi har hört... Men det fick vi inte göra.. Fick ju presenter oss för gruppen genom att gå och hämta en bild som skulle beskriva en själv, jag tod en bild på en hund för det fanns inte katt för att jag är så djurvän och mogge tog en frilufts bild typ.. Det va väl det ända som va lite pinsamt..
Vi har ju våran egna Barnmorska som ledare på kursen, så det känns bra..*ler* Sen så gick vi igenom massa saker som är positivt och negativt med graviditeten och  fick även massa info om förlossning och lite så men skulle gå in ljupare på det nästa gång och även så smärtlindring under förlossningen..Så det ska bli skoj.. Sen i slutet så fick vi öva på avslappning och andning... Man blir helt yr om man ska andas som dom vill... *ler* Men det är säkert bra.. ihhihihi Så nu är det 2 gånger till .. Nästa är den 20/2 . . .

Ska då direkt efter föräldrargruppen på kontroll och se så att allt är som det ska, när vi va där i tisdags så hade inte min mage vuxit nått, utan har då stått stilla i 7 veckor.. Konstigt konstigt men kanske normalt vad vet ja.. Så ja sjönk lite på kurvan som BM har... Min mage är nu 32 cm vart ifrån dom nu mäter...
Men min lilla tjeja har bra hjärtslag 140slag/m så det är tipp topp iaf..
Frågade min BM då i tisdags när jag va där om hon tror det är en stor bebis eller en liten och hon trodde inte att det va en stor iaf...Väger nu runt (knappt) 3 kg sa hon... Så hoppas hon är liten iaf som ja va när ja föddes.. 48 cm lång och vägde 3220 g . . . Lagom..*ler* Mogge va 50 lång och vägde 3800 g så vi får se van våran älskade dotter kommer väga och hur lång hon kommer bli... Spännande..*ler*

image47



image48

Kommentarer
Postat av: Elin

så fin mage :D

2008-02-10 @ 16:47:32
URL: http://cherribomb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0