Recept på Snickers

Japp, det äe en del som vill ha receptet på mina hemmagjorde snickers och här kommer det:
Få inte chocken av allt socker... :)


Smält i en kastrull:
 
2 dl Ljus sirap
1 dl Socker
1 Burk Skippys jordnötssmör (krockant) " Den turkosa, ljusblåa" burken

Smält ihop det

Blanda sedan i:

1 l K-special (krossade)
1 dl Coccos
1 tsk Vanilj socker

Blanda ihopp alltihoppa till en "smet"  och bre sedan ut det på en ungsplåt med bakplåtspapper
och låt sedan svalna

Smält sedan blockchokladen:

2 st blockchoklads kakor
"ja brukar ta en ljus & en mörk" men man gör som man vill

Bre sedan ut den smälta chokladen på den kalla " smeten" och låt sedan svalna igen innan du skär den i bitar.

Sen är det bara att mummsa...



Ha en underbar helg



 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack! ska verkligen prova det=)

2008-11-15 @ 00:07:15
URL: http://theoprinsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0