Verkligheten

Usch ja kom på det idag, att denna dag är sista dagen jag är mammaledig.. Usch va hemskt.. Ska ja va ärlig så fick ja tårar i ögonen när ja & baby satt och pratade om det... Jag har vart mamma ledig nu i 1,5 år det det har vart den bästa tiden i mitt liv... Men den gick sååå himla fort.. Skulle kunna va hemma tills Tuwis är 2 igentligen dagarna räcker om vi skulle vilja det.. Men Men ... Nån gång måste man väl klippa navelstängen och släppa henne till dagis.. Märker ju att man inte kan ge henne den aktivitet som hon vill ha .. Hon behöver ett annat tempo.. Hon har verkligen vuxit under denna sommar.. Hon lär sig nya ord varje dag.. Japp jag överdriver inte varje dag är ett nytt ord för henne.. Bara denna vecka så har hon lärs sig: Kaka, Skor, Morfar, mormor, Docka.. Ja det är dom tror ja.. Såå nu pratar hon verkligen.. Hon säger 3 ords meningar oxå.. En riktigt babbel fia.. :) Undra vem hon har ärft det av Hmm kan det va från mig.. hihihihih
Dom ord hon säger nu e:
  • Mamma
  • Pappa
  • Kisse
  • Aj
  • Oj
  • Hej
  • Bye Bye
  • Muu
  • Bää
  • Docka
  • Moffa = Morfar
  • Momo = Mormor
  • Mjau
  • Bumpa = Bolebompa
  • Puh = Nalle Puh
  • Banan
  • Ä dä = Va e de
  • Boll
Tror ja fick me dom flesta orden..

Imorrn är det inskolning igen Mogge ska me.. Hihih sen så sticker jag vid 13 för 13.30 så har ja upprop i skolan.. Ja ska börja plugga imorrn... Känns lite konstigt må ja säga.. Ska bli skolflicka igen.. Men ja känner mig motiverad till 100.. För det är verkigen detta ja vill Hoppa bara att ja hämnar där ja vill på US när ja väl är klar sedan.. Håll tummarna.. Idag va vi inne på IKEA och tittade på ett skrivbort till mig som vi provisoriskt ska ha i våran sov rum.. Ska köpa en skrivare/scanner och kopiator me.. Måste ha det till skolarbetet.. Så det blir ett litet kontor där inne.. Blir bra hoppas ja .. :) Har mycker projekt under hösten.. :)

Imorrn börjar även Min lille Bror Robin i skolan.. Lycka till Älskade lille bror..  Vi ska klara detta båda två.. Hjälper och stöttar  varann.. :) Älskar dig, Världens bästa morbror, svåger och lille bror..

Sitte nu och tittar Fridrotts VM 100 meters finalen Herren Usain Bolt Vann överlägset.. Här är grym.. hhahaha Dom andra har verkligen inget att säga till om.. Hihih

Nää ska återgå till min underbara man.. ;)







Kommentarer
Postat av: Föräldrabloggar.se

Hej! Idag presenteras vår Topp 100-lista och du är en av bloggarna på den listan, Grattis!

2009-08-17 @ 02:36:34
URL: http://foraldrabloggar.se
Postat av: Anonym

Vad ska du plugga för roligt?? Hoppas första skoldagen var bra :D

2009-08-17 @ 16:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0