Lördag

Japp lördagen kom me,

idag har ja suttit spännd mesta dels av dagen, så fort det har ringt eller pippit i mobilen så har ja ryckt till.. Har fått mess imellan åt av fia från förlossninge och talat om hur läget har vart så jag har känt mig lugn... Och nu är underverket här.. Lik sin storebror kan ja lova, ja ni ser ju bilden under... :) Sötis.. Grattis igen...

Annars har dagen vart lugn eller lugn och lugn vi va på IKEA en sväng skulle unhandla lite julklappar till Tuwis... Skulle ju köpa köket till henne... Överdelen fanns men underdelen självka köksdelen va slut och dom hade fel vill tillverkningen på den.. Skulle återkomma i lagen v. 50... Skoj va.. Men vi köpte överdelen vågar inte chansa ifall den me tar slut eller nått.. Så v. 50 står vi först ikö kan ja lova.. VI handlade lite mer me, lite kastruller och vispar till Tuwis.. Nya underlakarn till oss, barnsäkerhet till köksskåpen ja och nått mer kommer inte ihåg...

Kl. 15 så åkte vi ut till Ljungsbro skulle hämta min lillasyster som skulle va hos oss ikväll, ja ringde och frågade henne imorse vad hon skulle göra idag och hon sa inget.. Så då bestämde vi att hon ska tillbringa lördags em/kvällen me oss.. Vi började me att slå in julklapparna vi köpte... och sedan började vi laga mat,,, Det blev pressad potatis, kyckling med ädelostsås till.. Mumma... Och ett glas rött såklart.. :P För mig alltså Petra är ju på tjocken så inget alkohol intag där inte och Mogge ska ju va chafför så inte där heller..
Efter middagen så busade vi lite me Tuwis i hennes rum innan lägglags.. Mys.. Hon gillar verkligen hennes Moster... Pussade hela tiden på henne..Såå söt... Petra hade me sig kameran så ja knäppte lite kort kommer nån annan dag.. :)  När hon gick och la sig så började ja göra kladdkaka mumma vart det så det åt vi och tittade på körslaget, och rätt kör åkte ut..hahah Ola Ska vinna, eller hur??

Nu har iaf Puttra åkt hem och ja sitter här och ska krypa ner i sängen och vänta på att Mogge kommer och kryper ner me när han kommer hem..

Imorrn fars dag, ni har väk inte glömt??
Ja och Tuwis ska hem till pappa och äta och fira lite.. Myyys Alla mina syskon ska va hemma.. Eller alla och alla låter som ha har ett helt fotbolls lag ja har två på den sidan och en på mammas sida (petra).. Så min dag är i träskäng... Och sen på kvällen får vi fira Mogge...

Nu ska ja sätta på Tv:n i sovrummet och slappa lite.. Gör det ni me..

Puss på er

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Du är bäst! Älskar dig!

2009-11-08 @ 21:34:04
URL: http://fiuten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0