Patrick Swayze

Patrick Swayze död inatt



http://imgsrv.kstt.com/image/kstt/UserFiles/Image/dirtydancing(1).jpg


Normal text Stor text Extra stor text



Patrick Swayzes kamp mot cancern är över.

Den världsberömde filmstjärnan dog i går, 57 år gammal.

– Han avled stilla omgiven av sin familj, meddelade en talesman tidigt i morse.

Sedan mars förra året har Patrick Swayze slagits mot elakartad cancer i bukspottskörteln.

Hans hälsa har flera gånger varit mycket dåligt, men mot alla odds har den 57-årige skådespelaren hela tiden lyckts komma tillbaka.

Nu är kampen över.

Swayze somnade in i går, i Los Angeles.

– Han avled stilla, omgiven av sin familj, efter 20 månaders kamp mot sjukdom, hette det tidigt i morse i ett uttalande från publicisten Annett Wolf.

Många roller

Inga andra detaljer var sent i natt kända.

Patrick Swayze har ända sedan tidigt 80-tal varit ett av Hollywoods största namn. Han är framförallt känd för sina roller i succéerna ”Dirty Dancing” och ”Ghost”, men medverkade också i uppmärksammade filmer som ”Red Dawn”, ”Youngblood” och ”The Outsiders”.

Uppmärksammas

Hans envetna kamp mot cancern har varit uppmärksammad och beundrad i USA.

Swayze vägrade låta den stoppa honom från att leva ett rikt och fullt liv. Trots svåra smärtor fullföljde han exempelvis inspelningen av serien ”The beast” för tv-kanalen A&E. Han har också skrivit en memoarbok ihop med hustrun Lisa Niemi under det senaste året.

– Jag vägrar ge upp och vill inte bli reducerad till endast min sjukdom. Så länge jag kan kommer jag att leva ett så normalt liv det bara går, sa han i en intervju i våras.

 

http://www.topnews.in/files/Patrick-Swayze101.jpg

 

http://images.mirror.co.uk/upl/m3/mar2008/6/6/83DB0C0C-D7CC-6470-6325BF8C75532DDC.jpg

 

 

En bra skådis, älskar du filmerna Dirty Dancing....

 

R.I.P

 

 





Kommentarer
Postat av: mormor

NEEEEJ... :(( älskade honom sååååå mycket..

R.I.P Patrick.... <3<3

2009-09-15 @ 11:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0