Akuten

Ja måndage började bra, knät va lite stelt men men.. Tuwis vaknade och va på toppen humör.. Vi satte bara på tv:n så vaknade hon till.. Och det första hon sa och gjorde när ja vaknade va att luta sig emot mig och sa; ja har saknat dig mamma.. :D Hur underbart är inte det att vakna till? Hur underbart som helst. Inga protester att klä på sig kläderna heller.. Och inga protester i nått på morgonen,, Tror hon va lite förväntans full inför dagis...
Vi åkte bilen bort va där vid halv 7 det va inga mer barn där, hon hade med sig frulle, yogurt, färska hallon och smörgås... :D Och hon upp allt.. Bra där sessan!:D

Mogge skjutsade mig till jobbet så ja va där vid kvart i 7.. Men kände ju direkt imorse att detta knä går inte att jobba me,så berättade för chefen.. Så ja fick sitta på vak fram till 9.30 så pappa kom o hämtade mig och körde mig till VC.. För knät svullnade upp mer och ja kunde inte stödja på det.. :( På VC sa så tittade dom på det, och sa direkt att du ska upp till akuten omgående.. Jaha, så det va ju bara att åka upp.. Och min blivande va min stöttande hand.. :D Skönt att ha någon där.. :D Vi kom in ganska omgående, läkaren ville röntga det, men inga "nya" skador en den som va innan, Men svullet och ont gör det.. Dom skulle tömma knät på vätska,, Och det har aldrig gjort så ont som det gjorde idag att tömma det.. Fyyy fasan vad ont det gjorde... Ja grät och Mogge höll mig i handen.. Vilken smärta!!! Usch.. Vill inte göra om det.. Men dom överväger att göra en större operation på mig som dom redan pratade om för några år sedan.. Men vägen dit kommer dröja det är ju inte så att man är elit idrottskvinna direkt och går före ikön... eller? Men ja vart sjukskriven en vecka, får inte belasta knät, pga att så fort man tar på det så håller det på att hoppa ur led igen.. Och det är verkligen inget ja vill... Det sista!! Men det är inget skoj när det va sista veckan på jobbet me... men men det va ju inte med mening detta skulle hända.. Det kunde vara ännu värre.. :S
Men idag gick det fort på akuten mot vad det brukar göra, kom in 10.45 och va där ifrån 14.30, inte illa va?

Imorrn kommer Annie, Freddy och Ellie hit på em och vi ska äta gott tillsammans och bara umgås, så mysigt och trevligt.. Har ju inte sets sedan Ölans, alldeles för länge.. usch .. Vad ja saknar dom!!!

Nu ligger Tuwis i sängen, men vill inte somna, så det är lite skrik och gråt här.. Får ont i mamma hjärtat men vet inget annat sätt att få henne att somna sj.. Dom andra dagarna har det gått bra inget gråt eller skrik.. Men ja tror det är mycket me att hon är trött.. Vart första dagen på dagis sedan 13 veckort tillbaka.. Inte lätt att va en liten prisessa... :D

Men tror det är dax att gå in och pussa på henne igen, mamma hjärtat klarar inte mer.. :D

Tittade lite mer på olika brudbuketter och hittade massa nya som ja fastnade för.. Kolla och se.. Säg vad ni tycker!!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0