Lista

Snodde denna lista från Lindsey, lite gammal info men skoj..:)

När fick du reda på att du var gravid? 12 Juli 2007
Var bebisen planerad? Ja, kan man säga
Mådde du illa mycket? Mmmm fram till v. 15 va det fruktansvärt
Hur blev ditt hår? Fick sånna tover så ja fick inte ut det och klippte av mig det.
Hade du mycket halsbränna? Japp det me, men i slutet som tur va
Grät du för ingenting? Näää
Var du känslig? Inte mer än vanligt.. :S
Vad gillade du för mat? Åt allt, förutom, pannbiff/köttbullar, potatis och sås
När kände du bebisens första sparkar? v. 19+6 en måndag låg och tittade på cityakuten, minns det som igår
Var du ofta orolig? Ja det va ja, oroligt nästan hela tiden
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Skojar du, massa!!!!
Sparkade bebisen mycket? Japp det gjorde hon, mest kvällar, nätter och mornar
Fick du bristningar? Japp, inget fram till v. 31 sedan sprack det upp över allt, tyvärr.. :(
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Hon va planerad
Blödde du någongång? Nej
Levde du på som vanligt? Ja det gjorde ja väl, så gott som ja kunde
Hur gammal var du när du blev gravid? 22
Hur tog dina föräldrar det? Olika.. :/
Hur tog din partner det? Han blev lika lycklig som mig, det första han sa va: Vart ska vi bo? Vi bodde då i en tvåa på tredje våningen i vasastan!
Vart bodde du/ni? När hon kom ut bodde vi på skepparegatan i hejdegården
Hur ofta gick du till mvc? Ja vad e det man går, var 3:e vecka eller vad det e..
Hur många ultraljud gjorde du? 3 stycken, två vanligt och ett 3D.
Hur började din förlossning? Igångsättning
Hur många timmar tog din förlossning? Från dom drog mina hinnor tills hon va ute så tog det 7 h och 6 min
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? 2 cm
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas och epidural
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? från första krystvärken så tog det 45 min
Blev det komplikationer? nopp
Fick du sy? Yes

Hur var vikt och längd? 3760 gram och 50 cm lång
Ögonfärg: Mörkblå
Hårfärg: brun
Ammade du? Ja
Ammar du nu? Nopp, hon e 2 år
Hur gammal är bebisen nu? 2 år den 20:e mars
Vad tyckte du om förlossningen? Helt underbar,,
Vill du ha en till? Japp, det vill ja mer än gärna
Planerar ni ett till?Om ett år ca
När kommer andra barnet? När Tuwis e runt 4 år
Hur är ert förhållande nu? Bästa!
Vilken vecka födde du i? 41+3




Kommentarer
Postat av: Lindsey

åh så grymt härlig bild!!

2010-02-24 @ 00:16:26
URL: http://creadiem.webblogg.se/
Postat av: Annie

Åh jag bara ryser när jag ser bilden! Tänk att man har fått vara med om något så himla underbart och häftigt!! Helt otroligt:-) kram på er!!!

2010-02-24 @ 11:05:55
URL: http://minitass.blogg.se/
Postat av: emelie

vilket fint inlägg<3 <3 <3

2010-02-25 @ 21:30:58
Postat av: Jessica

Åh vad underbart!! :-)

minns mina med som igår! skulle oxo vilja uppleva det en gång till!

2010-03-01 @ 07:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0