1 Januari 2010

Känns helt sjukt att skriva 2010... hihihi Va det verkligen 10 år sedan vi firade millenium... Ser ni va fort tiden går, hinner ni me??

Idag fick det bli sov morgon vi kom inte hem förens efter 2 inatt, och det va ju även så att våran finaste tjeja inte sov så hon skulle ju tvätta ansiktet samtidigt som mig, borsta tänderna, byta blöja passade vi på o göra och packa upp lite.. När vi väl kom i säng så va det tunga ögon kan ja lova.. Men vi fick inte sova så himla länge, Tuwa vaknade och va helt hysterisk... Hon verkligen skrek och va arg, rädd ledsen allt på en och samma gång.. Inget hjälpte.. Hon ville inte ens ha nappen... Så höll hon på i ca 20 min tills ja fick henne att somna i min famn för studen iaf för ca 30 min senare så va det lika dant igen, om inte värre... Då slängde hon sig och va verkligen helt otröstlig... Det är så svårt när det bli så man vet inte riktigt vad man ska göra när inget hjälper och man vet inte heller vad det är som har fått henne sådan... Men vi misstänker att hon drömde nått... Men Mogge bar in henne till sin säng och la sig brevid till slut så somnade hon och sov fram till 9 imorse.. Men då så la hon sig mellan oss och tittade på bompa.. Vi va inte pigga eller sugna på att gå upp då kan ja lova... Usch!!! Så idag låg vi kvar i sängen till 11.. hihihihi Det va verkligen inte igår, vi sov inte utan låg bara och mös.. Underbart... :)
Sen va det upp och äta frulle och pilla i mig alla mina mediciner...
Efter frukost så började vi städa lgh, väl behövligt kan ja lova... Ja skubbade köket från topp till tå medans Mogge bäddade rent i sängarna och slängde in det i tvätten.. Sen så dammade vi Tuwis me,, Hon skulle promt hjälpa till att torka, duktig tjeja.. Hon torkade allt hon kom åt,, hihihi Efter det gav sig Mogge på badrummet, ja började vattna blommorna och torka kylskåp.... Efter det rensade vi klädkammaren på nedervåningen och gick ut och slängde allt skit.. Sen va det redan dax för lunch.. Så i me lunch sedan vart det en lång promenix för mig och Tuwis,, Hon va så trött så ja gick i ca 5 min sen däckade hon... Men ja va ute och gick i 1 h det va kallt utan mössa så det MÅSTE ja införskaffa mig nu.. :) Medans vi va ute så åkte Mogge och handlade skulle till Maxi men den affären e ju lite konstig inte öppen idag, varför lixom så han fick åka till coop.. Skulle ju köpa  tösalt eller vad det heter för utan för oss e det isbana, livsfarligt!!! Men fanns inget får kolla på ÖB imorrn måste nämligen dit och köpa lite mer rengöringsmedel tog slut idag...
Ja hann inte mer än komma in efter promenixen så vaknade Tuwis och då hade inte Mogge kommit tillbaka ännu så vi satte på Nalle Puh och myste lite i soffan innan vi skulle börja med Maten... Idag gjorde vi varm smörgåstårta.. Mumma...
Det har hänt mycket idag även att vi inte gjort så mycket bara vart hemma och haft en mysig familje dag.. En välbehövlig sådan kan vi lova..
efter middage så satte vi oss tre och spelade ett fiske spel som Tuwis fick i klappis från oss, det gillade hon tills Mogge sa att vi skulle göra lite Play ´do´lera... Hihhihi
Det va skoj, känns som man e ett barn på nytt,, Bi klädde in köksbordet med vaxduk och sedan gjorde allt i lera... Så mysigt.. Tuwa gillade det verkligen.. I en hel timme och lite till satt vi och bara pilla och rullade och hade skit skoj... Såå underbart skoj och bara va Vi,, Det va längde sedan.. Göra saker som en familj på hemmaplan... En helt perfekt början på detta år,..


Crohns:
Lagom till Tuwis skulle sova så satte min mage igång, fick ett litet anfall.. Men tog smärtstillande som fick av läkarne 30 min senare så är det bra igen, skönt.. Är lite rädd för att åka in till sjukan igen, det är verkligen det sista ja vill.. Aldrig mer om ja skulle få bestämma men ser ja verkligheten så vet ja att det kommer ske många fler gånger, tyvärr.. Så e min sjukdom.. Det här hemsk,, men jag e inte döende iag även att ja känner mig som det imellan åt.. Det är jobbigt på många olika sätt.. Ännu har ja inte vant mig "blivit vänn" med den.. Vet inte om ja någonsin kommer bli det känns inte som det nu..
Även att läkarna säger att ja kommer kunna leva ett helt normalt liv efter ja hittat rätt behandlings metod så känns det såå himla långt borta just nu.. Ja mår inte bra psykiskt, mogge har det säkert jobbigt me med mig som bara kan gråta imellan åt.. Det räcker att ja tänker på det,,,
Jag har verkligen fått känna på vad livet kan erbjuda om man säger så, har aldrig sett mig som "sjuk" helt plötsligt så har ja en kronisk sjukdom.. Bara så där på en dag.. Även att ja har haft problem länge med magen så har ja aldrig tänkt att det kan va en sjukdom som ja kommer ha resten av mitt liv... 
Ja skulle kunna skriva hur mycket som helt, allt som bara kommer ut från hjärtat.. Men som ni märker så har ja lite svårt för att skriva så det låter och går att läsa på ett bra sätt.. Men ja skriver bara det första ja tänker på.. Det känns skönt för mig att skriva av mig lite ang detta...
På måndag ska ja även på MR röntgen håll snälla tummen för att sjukdomen inte kommit till tunntarmen för min skulle... :S

Näää ska återgå till Tv:n
Ha en bra kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0