Tisdag

Jaha, då va denna dag slut me, dom bara springer förbi.. :(
Idag blev det en kort dag på jobbet, jobbade bara till 10.30.. lyx tid.. Kändes lite konstigt att sluta då, har ju bara jobbat 3h då.. Men men jag behövde det kan ja lova.. Så mycket som ja jobbar så behöver både kroppen och huvudet det. Och bara få tid med sessan va underbart!!

Dagen har spenderats i Ekängen, vi va och plockade Hallon, busat i lekparken, spelat bandy, plockat svamp.. Ätit och fikat.. En mycket trevlig dag!!!

Imorrn åker pappa och Gun till tyskland en sväng, får se om ja får nått gått.. Beställde några gin burkar bla.. Mumma.. Hoppas dom finns.. :S

Mogge och Tuwis sitter i badet förtillfället, jag sitter och vilar lite... Mår så illa.. Vet inte varför.. Har mått illa från och till nu i 2 veckor.. Inte alls skoj kan ja lova.. Och Nej, jag är inte gravid.. :/

Imorrgon lång pass på jobbet 7.30-16.00 sedan blir ja hämtad av Mogge o sessan för Mogge ska ut och äta med hans far imorgon så det blir girls night här hemma.. Mys!! :D Lite gotte kanske och en bra film till oss.. Kanske baka me!! Vi får se vad vi hittar på... Ska bli skönt och mys och bara va me henne en hel kväll sj...

Ang, bröllopet så satt ja i 3h igåt och pillar och ändrar i festprogrammet,, får till det ungefär så som ja vill ha det.. Men det är långt kvar så ja har tid att pilla lite till... Det är så tråkigt bara att man inte har några gamla bilder på Mogge o mig då när vi träffades.. 3 st har vi.. Hmmm dålig man är på att ta kort då.. Men tur att det ändrades när man fick barn för nu kan ingen säga att ja inte tar kort.. :D Hahhahahah
304 dagar är det kvar till den stora dagen, det låter hur länge som helst ,men ja känner på mig att det kommer gå såååå himla fort.. Sedan står man där 3 veckor innan och har 1000 saker att göra.. Hoppas inte att det blir så.. Då vet ja vem som kommer få panik, Jo JAG!!!! Jag hatar verkligen att va unte i sista sekund.. Ni kanske har märk att jag är ute i väldigt god tid ang planeringen av bröllopet,maten,klänning, ringar mm... Men hellre det än att som sagt stå där veckorna innan och ha stressigt.. Men sedan tänker ja mycket me på att ; tänk om jag blir dålig av sjukdomen.. Då kommer planeringen stå stilla ett tag, och det vill ja inte ska hända. Bättre då att ha allt klart så ja inte behöver utsätta min mage för b.la stress eller liknande som gör att sjukdomen sätts igång ordentligt igen.. För ja vill inte ha den aktiv under bröllopet, vill inte ha svullen mage eller ligga inne på US!!!
- Hmm varför tänker ja alltid det värsta.. Ååå blir arg på mig sj!! Allt kommer bli bra!! Har så många som står bako oss och stöttar oss så ja är inte orolig... har ju en fin tärna som är duktig på allt och som ja tror vet hur ja vill ha det.. Känner mig bra ,eller hur Annie!!! Tack för att du är och vill va min vänn!!!

Nähe vad sentemental ja vart nu då, sluta med det fia.. Hahahha!!  Ja som ja skrev igår så såg vi me en ny film Påven Johanna: Den får betyg 3,5 / 5 .. Den väckte många känslor,, Den gjorde mig arg och ledsen.. Den va bra mycket värd att se.. Mogge gillade den me.. Den va lång men mycket bra.. Så den rekomenderar ja gärna.. Ikväll så ska vi se en annan film..Soraya M heter den, va en jobbar kompis som rekomenderade den, hoppas den är bra me.. En verklig historia så då brukar dom va bra..

Info om filmen:

Året är 1986. En krigskorrespondent får motorstopp i en avlägsen liten by i Iran. Medan han är strandad tar en lokal kvinna chansen att dela med sig av en hemlighet som byborna gör allt för att tysta ned?

Så börjar berättelsen om vad som hände med Soraya M, en kvinna vars arrangerade äktenskap med en tyrannisk man fick ett tragiskt slut när hon blev oskyldigt anklagad för otrohet och brutalt straffad av alla i det lilla samhället.
En sann historia som världen måste få ta del av..

 

http://vildvittrans.files.wordpress.com/2010/03/stoning_of_soraya_m.jpg

 

Näää nu ska ja kolla Allsång på skansen och umgås med min älskade blivande Mogge...Älskar honom så otroligt mycket,, Jag skulle inte kunna få ett bättre liv och va lyckligare med någon.. Han är helt underbar!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Annie

Du är gullig du gumman! Glad att jag har dej oxå. Nyfiken på efternamnet;-) Vi hörs snart!!-kram

2010-07-27 @ 20:37:28
URL: http://minitass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0