Jordgubbar

Ja måndag nu igen, vart tar veckorna vägen? Hmm det kan man verkligen undra för tiden bara springer fram! Och skönt är väl det på sätt och vis..  Jag verkligen längtade till värmen och solen innan jag fick beskedet att jag inte får/kan va ute i solen pga min medicin.. :'( inget skoj!!

Idag har jag fått tillbaka mina utslag, inte lika illa som det va sist, men det lär komma.. Jag jobbar ju utomhus..

Ja klockan ringde 6.00 imorse och det va skapligt segt att kliva upp, usch!! Tuwis och Mogge log och sov som stockar.. Men men jobbar man så gör man eller hur!?
Men det har vart en lugn dag på jobbet idag, skönt.. :D Knappt inget att göra för alla lag! Alla har inte kommit hem från midsommarfirandet, vissa har avsagt sig vissa saker...
Jag jobbade ju bara till 13 idag, skönt.. hämtade Tuwis och där kan man prata om hon vart glad, hon sken verkligen upp som en sol, längde sakerna hon höll på med och bara slängde sig i famnen på mig.. Helt underbart, den känslan kan inget slå jag lovar er... :D

När vi kom hem så gick vi faktiskt, det är alldeles för varmt ute... Vi käkade mellis på balkongen, det vart honungsmelon.. Tuwis ville inte ha nått annat.. Jag fick 2 bitar hon åt upp resten.. Hon älskar melon, alla olika sorters meloner.. Och det är ju helt underbart gott..
Sen vart det en promenix upp till affären och köpte jordgubbar,, Nu e dom skapligt billigare än förra veckan.. 35:-/l gav ja istan eller på priso iaf tog dom 40:-/l så lite billigare här i utkanten är det iaf.. Köte 2 liter, jag älsar jordgubbar och ja vet att min dotter är helt tokig idet.. Och det gick åt.. :D

Mogge jobbade till 18.00 så maten stod på bordet när han klev innan för dörren, men även så fanns det en stjärna på toan.. Tuwis har gott nakenfis större delen av em, straxt innan Mogge kom hem så sa hon: -Mamma, ja e kissnödig.. Vi gick och satte oss på toan (har en liten toa sits till henne som vi sätter å toan) och efter en liten stund så kissade hon.. Hon skrattade hon tyckte det lät roligt, det klucka sa hon.. :D Så då fick hon beröm, och man blir ju så stolt.. och så fick hon en stjärna på toaletten. Och hon vart så stolt över sig själv, och när mogge kom hem så berättade hon direkt och skulle visa stjärnan-... :D Våran stora och duktiga tjeja...
Vi vill ju att hon ska va blöjfri efter sommaren, men vi får väl se... Ska inte tvinga henne till nått.. För då tror vi att det kan ge motsatt efekt...

Middagen bjöds på Grillad kyckling och potatis sallad och till efterrätt blev det jordgubbar med mjölk, och det va tokigt gott må ja säga.. Tuwa är helt tokig i jordgubbar, hon skulle nog kunna äta hur mycket som helst.

Nähe, dusch och sedan film, remember me blir det idag.. :D


Ha en bra måndag


http://ankiekjellberg.files.wordpress.com/2009/05/strawberries.jpg

 

http://jakob.malms.org/files/images/Carambole.png




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0