Sommaren är den här nu!?

Ja Tuwis somnade vid ca 20.30 går skönt för henne, hon vaknade några gånger under kvällen pga. att hon drömde.. Låg och ropa på pappa.. : Pappa, kom.. Pappa, kom så satt hon i sängen och ropa..Så söt. Så fort Mogge gick in så somnade hon..
Sen vaknade hon e gång till men inget mer sedan, medicinen hon fick måste gjort underverk i magen på henne.. Underbart skönt mest för henne men även för oss.. Men även att hon sov så sov ju inte vi, satt och tittade på två filmer; Up in the air och Bröllopsfotografen.. Båda var lite si o så..

Sen vaknade Tuwis vid 8.30 imorse och sovit hela natten i SIN egen säng, vet inte när det hände sist kan ja berätta för er. hon brukar ju alltid komma in till oss någon gång under natten men lilla sessan var nog så ut pumpad på energi efter dessa jobbiga nätter sedan i lördags.

Idag jobbade Mogge, kändes tomt här hemma. Och Tuwis har trotsat mer idag än någonsin kan ja lova. Det börja med att jag bäddade både hennes o min säng imorse och hon kommer och river upp allt, sen händer ja tvätt vit tvätt med 1000 strumpor, ja ni vet hur det är då kommer hon och river ner allt och kastar runt i hela vardagsrummet. Då åkte hon in på matten för första gången idag. Så det var bara bita i hop och börja om från början.

Efter när hon kom ut och sa förlåt efter den incidenten så gick vi ut en sväng och busa tills pappa kom hem på lunchen så lunchade vi ihop och sedan somnade både ja o Tuwis i soffan framför en film, Såå skönt.

Sen gick vi ut igen när vi vaknat till liv, åt glass på en filt ute på gräset såå mysigt. Sen var det i full rulle igen med bus med alla barn på gården fram till 17.30 ca så vi skulle gå in och göra middag, men det var någon liten fröken som inte vill gå in. Och började skrika och ha sig på gården. Så ett utbrott fick hon på ca 30 min. Hon e inte ett dugg lik mig ja lovar, hahaha eller hur fia!?

http://jobo.borsatoweblog.nl/upload/319_oewobffngpo.jpg



Nu badar mina älsklingar, jag har plockat lite och vattnat blommorna utom hus, sitter nu bara och försöker ta igen mig,
Ikväll blir det film igen, Sherlock Holmes tror ja. Nån som sett den? bra? Mogge försöker övertala mig att den är bra det har han hört.. Så vi får väl se.. Hahha

Imorrn fredag Mogge jobbar 10-17 ja och Tuwis ska va hemma och busa hoppas hon inte är lika trotsig.. lördag ska ja och Mogge ut och äta och bara va med varann.. Det behövs och det ska bli underbart skönt.. Kanske en bio vi får se.!

Ha en bra kväll..

Pöss på er

 

http://www.cmonkeys.net/blog/wp-content/uploads/2010/01/81987_sherlock_holmes_robert_downey_jr_2010_0_full.jpg

 

http://www.folkpartiet.se/Pages/1014/Bl%C3%A5klint%20%5B1280x768%5D.jpg

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har sett den! Den är helt okej bra, Robert Downey Jr är sjukt het i den kan jag även meddela!

2010-06-17 @ 21:18:52
URL: http://plittan.blogg.se/
Postat av: fia

har också hört att den skulle vara bra, såg den i 4 omgånger och lyckades se färdigt den igår och den va rätt bra när jag tänker efter så det rekommenderas :P

2010-06-18 @ 17:39:16
URL: http://drdouglas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0