Äntligen hemma

Japp nu har ja äntligen kommit hem, tack vare min älskade lille bror så kom ja hem 22.12 ist för ca 00.00 tiden.. Han kom och hämta mig.. Gulliga pappa & gun som lånade ut bilen..Underbart skönt och va hemma..

Va ju hemma i ca 40 min mellan skolan och jobbet, det va värt det att umgås lite med Tuwis och pussa på henne... Hon bara mös med mig hela tiden.. Skulle sitta i mitt knä när ja åt... En riktig mamma tjej.. Underbart.. Mogge & Tuwis skjutsade mig till jobbet och hon vart jätte ledsen när ja gick,, Det gör så ont i hjärtat att gå då.. Känns om man aldrig e hemma.. Och denna vecka är ja aldrig hemma förutom fredag min enda lediga dag.. Jobbigt och va ifrån snuttan så mycket, varken jag eller hon e van vid det.. Kämigt men det ordnar sig.. Ska inte klaga att man har ett jobb, men det är även väldigt mycket i skolan me.. Men men!!

Idag kändes det mycket bättre att jobba än vad det gjorde första dagen, helt annorlunda kan ja lova.. Idag har ja fått gått inne, gillar det bättre än att va ute i hemtjänsten.. Men torsdagen kommer ja få va ute.. Hoppas den dagen är lika bra som denna har vart..

I skolan hade vi ju metodövningar, vi fick öva på att dra upp läkemedel på spruta genom en flaska, ta kappilärprov, ta blodprov, sätta kateter på man/kvinna samt linda ben på bästa sätt.. Men även öva igen på att ta blodtrycket.. Ja vart godkänd på allt.. Och det e sååååå skoj!! Älskar detta!! Ser verkligen fram emot att komma ut och jobba med detta och få utföra allt detta på levande msk!! Skoj!!

Har inte så mycket mer att säga ska försöka varva ner lite, ska lägga mig i Mogges knä och mysa lite och titta på America Idol innan sängen..

Pöss på er

http://vikki.blogg.se/images/2007/blodprov_1180597561_23672078.jpg

 

http://www.jnytt.se/editorupload/ta%20blod.jpg

 

http://www.everand.se/shop/250/img19/h4519/34519-rescaledpic-300x300.jpg

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0