Min Crohns

mmm tyvärr det gör ont och säga det sj, men nu har den tittat fram igen.. Det gör mig såååå arg och ledsen.. Förtvivlad och förvirrad... Massa känslor och tankar kommer tillbaka... Och bara detta att tårarna kommer så lätt när den är här..

Det kom natten till igår vaknade av sådan smärta så ja visste inte vart ja skulle ta vägen, jag försökte ta mig upp från sägen för att slippa väcka mogge men det gick inte det gjorde bara mer ont ju mer jag rörde mig.. Så ja fick väcka Mogge panik och be honom hämta smärtstillande till mig.. Sen va det bara att stå ut, tog ca 30 min som vanligt innan tablettet verker,, Och det gjorde den bra denna gång så ja lyckades somna igen.. Och det va en anleding till att ja fick sova igår morse me.. Vaknade med Mogge & Tuwis då men kände att magen inte va me som de ska.. Smärtan hade kommit tillbaka men inte lilka stark, så ja lyckades somna om utan smärtstillande.. Skönt..
Men på em när Petra va här och ja stod och lagade mat så kom smärtan tillbaka så där hemsk igen, så det va ju bara att ta en smärtstillande igen..
Sen vart det lugnt tills imorse så har ja haft denna molande små värk hela tiden.. Inget skoj,,, Och sjukdomen sätter och ger sådana spår.. All kraft och ork jag har tappar ja, orkar knappt tugga maten..

När jag är på mottagningen så säger dom att det är bara att ringa om det e nått, men det e det inte kan ja lova.. Dom har telefontid mellan 8-10.. Och efter det går det inte att få tag på dom, e det man kan nå dom hela tiden.. -Nej, det tycker inte ja.. Ja ringde vid 12.30 tiden men fick ringa växeln och sedan bli kopplad upp till avd.18 MAVA där jag brukar ligga inne där sjudomen e som värst.. Fick prata med en ssk som tog mitt nr och skulle me min läkare som tur jobbade idag så han skulle ringa upp mig, men det tog ett par timmar,,, Men han ringde till slut.. Det ja fick besked va att ja skulle åter igen öka kortisonen,, faaaaan, öka imurellen och på måndag morgon lämna blodprov på VC på måndag morgon.. Och så skulle dom ringa igen på Måndag så ja skulle få en läkartid nästa vecka.. För så här kan ja inte ha det, så fort ja trappar ner kortisonen så smyger sjukdommen igenom imurellen ( medicinen som ska hålla sjukdomen nere) inget bra!! Och kortison är ju inte heller bra att äta i längden,nu har ja ätit det nästan regelbundet sedan septemer 209 med 1,5 månads upphehåll.. Inte lustigt att man är fet/svullen som en köttbulle, vill inte äta mer nu.. Vill återgå till gamla sofia om ja kan säga så... Spyr ju av att se mig sj i spegeln, känner knappt igen mig sj,, inget skoj!!! :'(

När jag är "frisk" när sjukdomen inte är framme allt är bra, min tarm mår bra så glömmer ja nästan bort sjukdomen men så fort den kommer igen så kommer alla tankar, tårar tillbaka.. Känns som att börja på runta 1 igen.. Kommer aldrig vänja mig vid denna förbannade sjukdom.. Jag hatar den!! Bläää... Mår såå piss, bara gråter, och ja hatar att gråta framför Tuwis, men ja kan inte rå för det.. Vill inte att hon ska se mig ha ont lr må dåligt även att ja vet att hon vet mer än vad ja förstår.. Hon säger ju ofta.. -Mamma, aj aj magen säger hon.. Ja tycker det e lite jobbigt..
Allt bara rivs upp igen,,, faaaaaan.. Varför ja ,?? vad har ja gjort för att förkäna detta??? Vill inte, vill bli frisk igen!!!
Faaaan och så kommer tårarna, ja hatar detta,,

Jaja, ska inte tråka ut er,

Bye

http://magicadehex.myblogg.se/files/2009/11/ledsen-angel2.jpg



Kommentarer
Postat av: Angelica

Tänker på dig gumman!

Hoppas du blir bättre och frisk snarare än snart!



Skickar en värmande kram till dig <3

2010-03-26 @ 22:17:16
URL: http://aimeesmom.blogg.se/
Postat av: emelie

<3

2010-03-26 @ 22:53:22
Postat av: Annie

Jag gråter och vill bara göra allt för att kunna hjälpa dej på nåt sätt! Vet inte hur men du vet att jag alltid finns här för dej, alltid!! kramar från oss till er!

2010-03-27 @ 10:55:53
URL: http://minitass.blogg.se/
Postat av: Mamma

Lilla gumman lider med dej, får tårar i ögonen som rinner när jag läser, kan inte fatta att du Många goa kramar som bara en mamma kan ge <3<3

2010-03-28 @ 13:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0