Mosters Prins

ja idag har jag vart ledig och underbart har det vart kan ja lova.. Jag fick sova läääänge imorse, Mogge gick och lämnade Tuwis själv på dagis imorse så ja fick sova.. Jag har haft en jobbigt natt pga smärtor i magen.. Och jag har massa att göra och är så trött,, Men jag vet att jag inte har mer än andra att göra men jag är helt förstörd... Usch va trött ja e.. Sov till 10.00 idag skönt va det kan ja lova men ja låg kvar i sängen enda till 12 låg och tittade på Våra Bästa År och sedan glamour.. Underbart... hihihi Sopa nörd.. :D Hahahah Vid 12.30 så kom min lillasyster Petra och min syster son Charlie.. Såååå skoj..Även att det har gått mindre än en vecka sedan ja såg honom så har han vuxit massa.. Mosters Prins.. Han e så underbar..
Petra och Charlie följde med och hämta Tuwis på dagis och någon som vart sååå glad och stolt när hon visade sin lilla kusin.. Och fröken tittade.. Inga protester idag att klä på sig eller gå hem från dagis.. Det gick så fort..

På vägen hem eller direkt efter dagis så fick vi och köpte påskris så fick Tuwis köra Charlie i vagnen och hon va så glad och stolt. :D Tyckte det va såå skoj.. Och ni som känner Tuwa vet ju hur glad hon e i småbarn..
Tuwis skulle ju gå hela vägen till blombutiken, hoppa i vatten pölar, kasta snö på mig ja göra allt man kan göra på vägen.. Nästan när vi va framme så fick ja henne att sitta ivagnen.. På vägen hem efter det så spang vi över till macken och pumpade charlies vagn (däcken) dom va nästan helt tomma på luft så det behövdes.. Den gick vi hem i raskt tackt och Charlie sov och ja gick upp och satte på kaffe sedan va vi ute och busa massa... Tuwa & Petra bakade snö kakor, åkte bobby car ja vi busade massa.. va ute i ca 2.5 h sååå skönt.. Känns verkligen att det är vår på väg.. :D Underbart..

Vid 16.00 så gick vi in och började med mat, spagetti och köttfärssås bjöds det på, mumma.. Medans vi åt så satt Charlie i Tuwas gamla babysitter och pratade för fullt, en rikigt liten glá skit.. :D
Efter maten så satte vi på Iggel Piggel till barnen och ja och Petra pyntade påskristet Tuwis va me oxå... :D Vart jätte fint..

Ja och Mogge åkte även en sväng till ÖoB och Tuwis fick va hemma me Petra en liten stund, köpte lite me påskfjätrar och påskpynt samt lite annat.. Tuwis gillar Petra såå mycket, hon ropar på henne hela tiden.. När vi va ute när Mogge kom tillbaka så gungade hon och mogge och Tuwis ropade på petra: -Petra, kolla ja gungar... -Petra kom till mig.. Såå underbar hon e..
Charlie kan hon inte heller låta bli, ska hålla, pilla och pussa på honom hela tiden.. Vi tog även upp Tuwis gamla gå stol i dag till Charlie när han inte satt iden så hoppade Tuwis själv iden.. :D Så hon vart en liten bebis igen.. Skrutt ungen där..
Hon fick idag va uppe på lite över tid för att Petra och Charlie va här, ja la henne vid 20.10 tiden...
Petra & Challe åkte vid 21.33 så det vart en låång dag för dom i Tallboda och dom gillade det och även vi,..

Pöss på er nu ska ja kolla lite Tv innan sängen..

Kommer bilder från dagen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

men såå underbara bilder, kan tänka mej att ni haft en underbar dag.. kramar mormor/mamma

2010-03-26 @ 13:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0