Hemma igen..:D

Japp, nu är jag och Tuwis hemma igen.. Vi kom hem igår kväll runt 20.30 tiden.. Men kände inte för att blogga då, va såå trött och ville umgås lite med min baby..:D Och så kollade vi på ECS..

Natten hos mamma gikc bra, första gången och och Tuwa sover borta tillsammans, Tuwis somnade ganske fort för att inte va hemma.. Men hon va ju så trött me.. Jag och Mamma satt och pratade, tittade på tv och åt lite gotte ända till 01.30.. Sedan va det nattis.. Tuwis vaknade vid 03 hugget ca fast i sömnen och frågade vart pappa och shiva va? Så söt, ja sa som det va och sedan somnade hon i min famn igen och ja somnade igen.. Men vaknade vid 04.00 ca och höde nått som kraffsade och nöffade.. Högt me.. Låg ett tag och försökte komma på vad det va.. Och det va utanför.. Så ja gick upp och tittade genom fönstret då såg ja det jag helst ointe ville se.. 2 st vildsvin..Shit.. ja va snabbt i säng igen.. Sedan kom det en lastbl eller nått och då försvann dom.. Tuwis vaknade sedan för dagen 06.20 så det vart inte många timmar sömn denna natt..
Vi gick och väckte mamma o leffan vid 8.30 tiden.. Tuwa kröp upp i sängen med dom och sa satte mig vid fötterna och lilla Nikki skulle ju sj med.. Så det vart mys på hög nivå.. Tuwa matade Nikki med äpple me munnen.. Det tyckte hon va sååå skoj..
Frulle och sedan gick vi ut och busade, kollade hästarna, hönorna och tupparna, va och tittade på kossorna och nyfödda kalvar..:D Tuwis åt rabarber me.. Hon tyckte det va jätte gott.. Sedan släppte mamma nikki me och han vart överlycklig och sprang och busa och Tuwis efter.. hihhhi Underbart skönt..
Vid 12 snåret kom petra, charlie och kicka..

Mogge kom och hämtade oss!!

Idag Morsd dag, Mogge har jobbat Tuwis o jag har haft en dotter o mamma dag.. Med en del trotts.. Vart ute mesta dels av dagen.. Hon ville inte äta eller sova, så vi gick in och prövade mat inne men icke.. La oss i soffan och somnade båda två..:D hohi skönt.. När vi vaknade så gick vi ut igen, försökte pilla i henne lite kräm men gick inte fick i henne en halv banan..

Mogge fick jobba över lite idag så va inte hemma förens efter 17.. Då kom han oxå med blommor till mig från honom och Tuwis.. :D Tack!!

Nu grillar vi, ska snart äta.. Tuwis kolla Nalle Puh..

Ha en bra förstat Mors dag

Pöss på er

Vildsvin_stor.jpg (37583 bytes)

 

http://samanthaisgoldy.blogg.se/images/2009/mors_dag09_40544266.jpg

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0