4 månader

Ja den 15 oktober så har jag vart utan kortison i 4 månader, fattar ni hur underbart skönt det är..
Den medicinen mådde min tarm mycket bra utav men inte resten av min kropp.. Samlade på mig massa vätska och gick upp 14 kg lite drygt efter 1 år av den behandlingen.. Inget skoj kan ja lova.. Och det tar tid och tappa dessa kg ja gick upp tyvärr.. men ja börjar smalna av lite här och där.. Även att jag har massa mer att gå ner!
Men känns skönt att kunna leva utan kortison så här lång tid har inte hänt under det senaste året då ja fick min diagnos.. Har max vart utan kortison i 1,5 månad sedan va det kört och fick ett rigält anfall i julas.. och då va det bara att börja igen.. :( Kändes fruktansvärt men vad ska man göra, hellre va tjock och må bra eller hur?
Men håll tummarna för mig att det fortsätter gå så här bra för mig så ja slipper smärta , sjukhusbesök och kortison!!!
Käkar ju endå medicin varje dag och det räcker tycker ja!!!

http://tinasmagmat.se/wp-content/uploads/2010/09/6539.jpg


Kommentarer
Postat av: Fia

Självklart håller jag alla tummar jag kan för att du ska slippa kortisonet... Jag vet hur det är... gick på chockdoser kortison när jag fick min blodsjukdom... dock hjälpte inte det tyvärr och kilona jag gick upp stannade kvar, men jag ska också ner dom!! Men nu är Jonathan nummer ett och vikt nummer två =P Kramkram

2010-10-09 @ 16:59:13
URL: http://lillfia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0