Sorg..

Ja idag har det vart min näst sista dag på jobbet, det känns sååå tråkigt.. Och idag har ja knappt vart på avd. jag har vart på mottagningen och med under operationerna..
Det har vart mycket lärorikt och intressant, jag har lärt mig sååå mycket-. och finner denna arbete ännu intressantare och roligare.. Uskor får göra en hel del har jag lärt/fått veta idag.. Vi gör mycket som underlättar och hjälper läkarna och ssk.. Synd att uskor ska utrotas på Us.. För vi är bra att ha!! :D




När jag satt på min lunch rast så satt jag och läste en tidning, kommer inte ihåg vad det va för tidning men den va ny iaf.. Och fastnade för en artikel om en kvinna som fick bröstcancer diagnos straxt efter dom hade fått deras dotter.. och som avled sedan i mars 2010..
När ja läsa om det så grät ja så enormt mycket på jobbet., det tog hårt på mig och satte djupa spår hon/manen har en blogg, hon påbörjade den i början av ca. och han fortsätter..
Satt nyss och läse och grät ännu mer, usch vad hemskt och orätvisst livet är!
När det är barn i bilden så känns det ännu tyngre tycker ja, det är hemskt.. Men lägger länken till bloggen här så ni som vill gå in och läs och gråt!!


http://annajansson73.blogspot.com/

Tänder ett ljus och skänker min sorg och tankar till henne i himelen och till hennes familj, man och dotter..

http://3.bp.blogspot.com/_jmWGke5EVkU/TIaY60YXnkI/AAAAAAAAAJ0/Lrh15N8wr7Q/s1600/Anna+och+Henrik+dec+-09.jpg



Vi har vart och handlat idag efter jobbet, mogge kom och hämtade mig, och sedan hämtade vi tuwis, men vet inte om det va blandade känslor idag när vi kom.. Hon vart glad att se oss och gav oss kramar, men när vi skulle klä på oss så vart hon ledsen och ville inte.. Det kändes jobbigt och ja vart lite ledsen me när ja såg henne ledsen.. Ja frågade om nått hade hänt idag men det hade det inte, hon hade vart så glad hela dagen och idag hade dom verkligen sett att hon och flera kompisar hade lekt med varann.. Annars idenna ålder så leker dom ju var för sig fast nära varann.. Och att höra att dom kommit i det stadiet nu att dom leker med varann va skoj att höra.. Ja ska se om ja kanske kan få vara med en dag på dagis nu innan julen kommer, och se hur hon fungerar och har det.. kommer bli skoj!! Hoppas man får det.. :D

Nu när vi kom hem och efter middagen så började ja känna mig lite hängig, fryser och har ont i halsen.. Snoret rinner och känner mig inte alls katig kan ja lova.. Men hoppas att det inte blir nått.. har tagit panodil och känns lite bättre.. Ligger i soffan med ett glad cola, nässpray, papper och mitt duntäcke..
Måste ju vara friskt tills imorrn sista dagen på praktiken, har köpt massa frukt som ja ska ge dom på avd. som tack för att ja fått vara där, och tack för all kunskap.. Dom är ju så nyttiga där uppe så frukt kommer passa perfekt ist för tårta eller liknande!! :D



näähe ska återgå till tv:n och vila lite..

Ha en bra torsdag!!

http://3.bp.blogspot.com/_GW8seHTcIeo/SUY5-JaO-TI/AAAAAAAAAPE/SdRguDFNuo4/s320/krasslig.jpg

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0