Tårar i ögonen

Ja idag har det vart en rolig dag, och tråkigt,, Blandade känslor..
Jag började jobba 6.45, och jag hade med mig MASSA frukt som ja la upp lite snyggt och ställde in på persalbordet.. Och det va en present till avd. som tack för dessa fem veckor och för all hjälp och kunskap dom har gett mig.. Har lärt mig såååå enormt mycket och jag har verkligen fått bekräftelse av mig sj för vad jag vill med mitt liv.. Jag fått många viktiga tankar..
Så här mycket som jag har lärt mig där har ja nog aldrig lärt mig.. Jag har fått utvecklat mig sj oxå.. Och det är skoj!!
Även att jag har fått vart med på en stort Wertheim operation och sedan mindre operationer oxå.. det är nått inte alla får göra. och det va verkligen en dröm som slåg in, det va nått jag verkligen ville göra under min apu period på gyn..
Det jag har lärt mig kommer jag alltid bära med mig och ha i ryggraden.. Jag hoppas verkligen att man kan få va timvik där, vilken dröm förstår ni..

Ja, min handledare Anna, är ju helt underbar.. Hon gjorde en bedömmning på mig och jag fick MVG, hon har skrivit att hon gärna vill ha mig som arbetskamrat, att jag är mycke duktig och passar för detta yrke..
Då kom tårarna i ögonen när jag fick topp betyg, kändes skönt och väldigt bra kan ja lova!!! Men sååå tråkigt att lämna avd, ja ville gå in och ta med mig kläder till omklädningsrummet, men icke.. Fick tömma skåpet.. usch så tråkigt...

http://www.lj.se/info_files/infosida33466/guldstjarna_storre.jpg



Kvällen har vart lite hektisk det har inte vart såå mysigt.. Tuwis har slagit sig 3 gågner under kvällen, kissat på sig så hela hennes rum va i floder, men inget att göra nått åt, bara att torka och skura!!  Lilla snuttan.. Det verkar som att hon inte vill kissa på den pottan vi har får nog köpa en ny, och hon vill inte sitta på toan heller.. Men vi har forskat lite med detta att få ett barn blöjfri, man får INTE pressa dom eller TVINGA dom ger bara motsatt effekt, det kommer naturligt när dom är mogna för det.. Och som alla vet så lägger barn in energi på olika saker, Tuwis har ju verkligen lagt sin energi på talet och det.. Hon pratar ju flytande, hon räknar.. Hon pratar mycket mycket bra för att vara 2,5 år.. och det sa dom på BVC me och det känns väldigt skoj och man blir såååå stolt,,
Men vi får se när hon är mogen för att ta bort blöjan..

http://images.pricerunner.com/product/100x100/101453152/Babybjoern-Smart-Potta-Rosa.jpg


Denna helg jobbar mogge på K-rauta, jag och Tuwis får mysa sj, skönt och va lite ledig,, Både ja o Tuwis är genom förkylda me.. Snoret rinner hela tiden, jag har börjat nu på em/kvällen känna av halsen och det är inte skoj.. Hoppas verkligen inte att det leder till nått mer,, Vill inte och har inte tid att bli sjuk nu.. Ska ju ut på nästa apu om 1 vecka..

jaha, ikväll har ja inte heller sett så mycket av IDOL, Tuwis har vart uppe, sövde henne nyss.. Men några har ja hört.. Minnah gillar ju ha, skoj att hon kom tillbaka..:D
Vilka va era favoriter?

http://mimspims.blogg.se/images/2010/snuva_78255261.jpg



Näää ska krypa ner under filten nu och kurera mig..

Ha en mysig fredag..

PS: måste bara säga, jag har gått ner en del i vikt/vätska av att jag inte längre äter kortison, 5 månader har nu gått.. Ja trodde inte att det va så illa som det va, en riktigt köttbulle va ja.. Men det märkt i kläder ja köpte under tiden ja fet,, dom är allt för stora.. Här är 2 bilder... den första är i påskas 1 månad innan ja slutade med kortison.. 14,6 kg gick ja upp av kortisonet, och bild 2 är för några dagar sedan,, Så det ni skillnaden!! :D Ja är nöjd..:D

 

 


Kommentarer
Postat av: Emma

ett tips med blöjan :) (som funkade för oss iallafall)



vi körde den hårda vägen, lät henne kissa på sig. hon hátade det! efter 2 veckor var hon blöjfri 2 år och 3 månader gammal, haft en olycka sen dess, när hon sov! :)

2010-10-22 @ 23:50:01
URL: http://lovaspisen.blogspot.com
Postat av: Fia

Vilken skillnad tjejen!! Grymt!! Jag vet precis hur det är att äta kortison och gå upp massa i vikt, jag har ätit chockdoser i omgånger mot min blodsjukdom, dock utan resultat tyvärr förutom en jäkla massa överviktskilon, sen kom graviditeten på det, så nu har jag att göra =P Graviditeten ramlade av mig, men resten =)) Jaja, jag har ju världens finaste son, så vad gör lite kilon?? =)) Trevlig helg och stort Grattis till det underbart fina berömmet du fick :D Kram

2010-10-23 @ 08:55:30
URL: http://lillfia.blogspot.com
Postat av: Carro

Ja det var skillnad gumman! =)

Vad kul för dig, du ser jätte fin ut på båda bilderna men jag vet hur du känner dig.

Puss o kram

2010-10-23 @ 09:44:45
URL: http://czachrisson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0