1 år

Ja idag den 17 september så har det gått 1 år sedan jag fick min diagnos på min sjukdom, Crohns..
Detta år har vart väldigt jobbigt både psykiskt och fysisk..
Jag har vart mer om mer än vad ja trodde..
Blod prover regelbundet, nya tråkiga besked då och då.. Kortison ökning då och då, ny medicin, in och ut på sjukhus..
Mycket gråt har det vart många sömnlösa nätter, många timmar vid datorn för att söka fakta och info om denna sjukdom..

Ja det har vart tufft kan ja lova, men med hjälp av underbara vänner, en stöttande och positiv familj och släkt och det gått bra!! Utan er hade det vart mycket jobbigare!!!

Tack ALLA som är mina vänner och Tack min familj och släkt.. Vad skulle jag göra utan er!

Nu känns det bättre , jag har vart fri från kortison i 3 månader hela månder men bara haft några små "anfall" men som jag peppar peppar har klarat av sj med hjälp av smärtlindring.
Jag har inte behövt besöka US pga smärta eller problem sedan i julas... Peppar peppar och ja hoppas ja inte behöver det på väldigt länge heller!!

http://singularityhub.com/wp-content/uploads/2009/03/crohns_disease.jpg

 

http://blogg.passagen.se/gynta/resource/ledsen_thumb.jpg

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0