Min Möhippa...

som ni läste igår så hade ja svårt att sova natten till tisdag.. och abosult helt fel natt att ha sömnsvårigheter märkte ja..
Efter ja hade bloggat där på natten så kröp ja ner tätt intill Mogge, men hade svårt att somna, sista gången ja kolla på klockan va den 06.00.. Vid kl: 08.00 vaknade ja panik av att ja hörde nått, trodde att det va shiva som hade fastat i hallmattan och sedan i en påse och rullat ner för trappen, så bad mogge gå o kolla, men han låg kvar.. Så ja blev nästan arg på honom så sa en gång till att han skulle gå i titta men han vägra, men då stack Emma in huvudet och sedan hela kompis gänget..Herregud...Sedan hade ja hela sovrummet fullt av kompisar, mogge skit nöjd av att lura mig, tuwis chockad samt ja... hahaha men shit va skoj..

Så det var bara att hoppa in i duschen, och när ja kom ut där ifrån så vart ja bjuden på champange frukost.. Gott..Jordgubbar och gott gott..
Fick order om att ja leggings,och linne och fick sedan en rosa t-shirt som det stod Fias möhippa 2011-04-16 på framsidan och på baksidan stod det: Boys sista chansen och sedan så skrev alla som va medverkande under.. :D
Fick sminka mig lätt.. efter ett tag så drog vissa och vissa va kvar här hemma.. ca 1 h efter eller vad det va så skulle ja ner och klä på mig och fick sätta på mig en rosa cowboyhatt, och sedan ögonbindel.. Fick inte veta nått förutom att vi skulle åka i våran bil och att mogge o tuwis skulle köra.. Trodde ja skulle kunna lista ut vart vi skulle me det gick inte kan ja lova.. mogge körde kringel krok vägar.. och vi åkte såååååå lännge och såå långt.. Mia och Hanna som va med mig i vår bil gjorde så ja fick för mig att vi skulle till tropikariet på kolmården och så, och sedan säger tuwis nått om vatten så då va ja nästan säker på det.. Men tillslut så va vi framme, alla va där och tog i mot mig, ja hade fortfarande ögonbindel, va 100 på att vi va på kolmården.. fick gå upp för en trappa och sedan inomhus och det luktade kyrka så vart helt förvirrad.. men men.. dom tog av ögonbindeln och vart chockad och glad när ja såg vart vi va.. I studion i tannefors.. Ja skulle få sjunga.. :D Jippi.. Då fick ja även det ja skulle dricka ur denna dag, en flaska med en liten penis på.. Hahaha
hade ingen aning om vad ja skulle sjunga men hade ja verkligen tänkt efter så hade ja listat ut det.. 1:a låten va Vacker utan spackel och andra va Du är allt.. Sedan så sjöng alla mina vänner en låt för mig, We are all the winners, fast gjort om den till: Sofia, is the winner, sofia is the best.. Och ja vart rörd och det känndes helt underbart skoj.. Vilka vänner!!! Tack,.,

Efter det så fick jag en rödburk med vitt kors som det stod: Törsta hjälpen på... Ha Ha Ha Så då fick ja uppdrag att fylla den för att klara kvällen.. Fick i lite pengar från g:a tannefors till vinhandlarn i tannefort där vi visst skulle gör ett stop.. Och dom lura på mig en naken dräckt.. En skit snygg dräckt, men tuttar, hår under armarna och vid underlivet.. Och så fick ja ha på mig den rosa cowboy hatten.. Riktig snygging.. Shit vad folk titta och skratta och verkligen skänkte pengar.. Var ovh varannan som ja stannande slängde i några kronor.. När vi satt och väntade utanför strandgatan så kom det fram en dam och frågade om hon fick ta kort på mig.. ha ha ha ha då måste ja vart ritkigt snygg...Sen va det bara upp på stan och samla ihop pengar.. och det va lättare än vad ja trodde, folk va så generösa.. Även män o kvinnor..
Vi gick upp till salladsbaren och handlade lunch och sedan käkade vi i oriflame butiken på östgötagatan.. Och lunch då va behövligt, ja va hungrig och lite trötter.. Efter mina 2 h sömn.. Efter lucnh fick ja massage och efter det vart det kaffe och tårta som Ankan hade bakat (hon som gör våran bröllopstårta) och den va grymt god..
Efter det så trog vissa hem för att göra sig iordning och ja, mia, emma o hanna va kvar.. ja la mig o vila lite och sedan va det dax att göra sig iordning.. Emma sminkade mig, vart såå himla fin, tack.. Sedan kom Milla o tina så milla skulle göra min frilla.. vart 1 inbakad fläta på vardera sida och sedan en moikan i mitten.. snyggt,,,  Vi skulle tydligen gå från lokalen vid 18 så då va det bara på med naken dräckten och samla pengar igen.. Vägen in till stan fick ja ihop en del, det va några som va riktigt generösa och gav 50:- osv.. Tackar.. Vi gick en extra sväng på stan för att sedan gå ner till city bowl, så vart bowling och sedan middag.. och självklart tequila.. Ja kom 3:a på bowlingen delat med Lina.. nöjd!
Vi gick från bowlingen vid 21 tiden upp till harrys, men då slapp ja dräckten och fick ha den rosa t-shirten ist.. Bättre men svårare att skramla i hop pengar.. När vi kom upp så hade ju inte dansgolvena öppnat ännu så fick sätta oss.. Så fort dansgolvet öppnade och folket trillade in så ökade beloppet i burken.. :D En kvinna gav mig 150 ;-  Kvällen på Harrys vart såå lyckad, mycket dans, mycket skratt och ja har verkligen konstaterad att jag har världens bästa vänner..Åkte hem vid 00.30 fick lite ont i magen och dagen hade vart lång antagligen därför denna dumma mage sprakade bakut.. men när ja kom hem så va det panodil och toa och sedan mogges tryggafamn tätt intill.. Det hjälpte och tänka tillbaka på en perfekt möhippa som ja aldrig kommer glömma!

Tack alla ni som va med på min möhippa, vilken dag, vilken kväll.. Helt undertbart.. En bättre möhippa kan man nog inte ha... Ett stort tack igen till er ALLA... Vilka vänner och familj/släkt man har!!!!!

På morgonen...

 

I studion..

 

Precis fått på min min fina naken dräkt

 

Min snygge vän.. :D

 

Ja o min tärna på middagen, fia lite glad i hatten efter alla tequila.. :D

 

 

 

Snygg, eller inte... ha ha ha

 


Kommentarer
Postat av: Ester

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-05-07 @ 18:55:45
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0