Bröllop

Ja nu börjar det närma sig med storm steg, både jag o morgan insåg att det hara är ca 4,5 månad kvar tills våran stora dag kommer til oss.. Så igår så la vi på inbjudningarna... :D Skönt nu är dom iväg skickade iaf.. Ett steg i rätt riktning.. Men även att jag har haft såååå lång tid på mig att planera och fundera  och att det nästan är klar på pappret så känner ja mig stressad..
Känns inte som hag har kontroll på allt.. känns väldigt jobbig måsta ja säga.. Vill verkligen inte att nått ska gå fel denna dag!! Igår pratade ja med mamma & leffan med, Leffan ska ju göra våran bröllopsbåge och mamma ska klä den..:D Och dom ska även hjälpa oss dagen innan med dukning, strykning och dekorationen i lokalen..Ska även höra med våra andra familjer, så mycket hjälp som möjligt behövs denna dag..



Det som är klart inför 28 Maj är:

  • Brudklänning
  • Brudskor
  • Tärnklänning
  • Dukar
  • Dekoration
  • Inbjudningar / Iväg skickade
  • Maten är bokad
  • Kyrkan är bokad
  • lokalen är bokad
  • Servett ringar
  • Banderoll
  • Håret på mig & Annie
  • Smink
  • Sång i kyrka
  • Ringar
  • Gäst fotografering
  • Bröllops fotogaf
  • Tårtan
  • Blommor, diskuterat och bestämt

Ja som ni ser så är en del klart, men massa kvar.. :S Men ja hoppas ja honner klart långt innan så ja sliper stressa ihjäl mig veckorna innan, då vet ja iaf en som får panik och det är JAG!!!! Och Mogge får panik på mig för att jag är ett nervvrak ja det blir en cirkel av stress, inte bra!!!!!!

Jag har även hittat en klänning Näbbkläning till Tuwis som jag är intresserad utav men har inte handlat den ännu, men måste ju göra det snart!!! Den är fin fin!!!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Sofia. Vet du vad? DU ÄR PRECIS SÅ SOM EN BLIVANDE BRUD SKA VARA ;) Puss på dig tjejen!! Ses imorgon. Då ska du få gnälla av dig, skrika, gråta, skratta och be om hjälp om du behöver! :)

2011-01-08 @ 12:06:14
URL: http://aimeesmom.blogg.se/
Postat av: Fru Jensen

Vad mycket ni hunnit med! Vi har hur mycket som helst kvar... Men inbjudningskorten är i alla fall beställda och det var ett megastort steg för mig :-)



Jag hoppas att Linda Hallberg på Makeupstore både kan sminka mig och fixa mitt hår. Vi har pratat om det men inte bokat något så där börjar jag bli lite stressad faktiskt...



Hur mycket ska ni ha med i ert festprogram? Var hemma hos en kompis som hade sparat en massa trycksaker från olika bröllop och typ alla festprogram innehöll 20 sidor eller mer! En massa omgjorda sånger, bingo, quiz om brudparet, roliga serier, menyn såklart, förhållningsregler, historia bakom festlokalen och så vidare! Folk är så sjukt ambitiösa!



Kram

2011-01-08 @ 23:30:05
URL: http://fru-jensen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0