Va inte rädd långafarbrorn..

Idag söndag, och jobb helg för Mogge som ha redan sa i morse..
Vid kl. 13.00 så åkte ja och sessan med bussen in till stan där vi tog en lunch på randez-vous, vart mini kebab och pasta till tuwis.. och hon gillade maten verkligen...:D
Efter det så fick ni ner till SF bio och hämtade ut våra bio biljetter som vi bokat.. Så Tuwis skulle gå gå på bio för första gången.. och hon såg verkligen fram emot det.. Hon fick välja lite godis som hon ville ha och en dricka.. Sedan så gick vi och väntade va väldigt tidiga men då hann vi det vi skulle... Tuwis började busa med en kille som oxå skulle på samma bio.. Och vi hann gå på toa och lite så...
Vid 14.30 så började filmen, och tuwis va så duktig och gillade verkligen det.. Hon satt helt tyst nästan hela filmen, sa vissa saker till mig men annars helt inne i filmen och inte kissnödig nångång.. (för hon är ju numera helt blöjfri på dagen) så duktig!
Vi såg filmen ; Va inte rädd långafarbror ... Filmen va 43 min lång och efter dessa minuter så ville Tuwis se mera.. Så hon e nog redo redan för längre filmer..
Hon sa till mig efter filmen att hon tycker mamma och tuwa hade mysigt.. Och kändes skönt och veta att hon uppskattar sådana saker även att hon e så liten!! Mammas sötnos..
Efter bion så tog vi en promenix ner till resecentrum för att ta bussen till tornby och till K-rauta, vi kom redan vid 16,20 och mogge slutar ju inte förrens kl: 17 så det vart ett varv på Toy `r`us oxå.. Och sedan hämta pappa...

Kvällen nu har mamma o leffan vart på en kaffe och dom köpte me sig fikabröd, mumma.. Weinerbröd... Tuwis o mormor busade som satan och mormor natta henne och hon somnade på 2 röda.... Helt utkörd va hon.. Trött tjeja.. hänt mycket skoj idag!!!

1 vecka kvar tills sessan fyller och idag va vi även o handlade lite till hennes barnkalas som är på lördag, hon fick själv välja vad hon ville ha för tallrikar, muggar, sugrör... Och så har hon bestämt vad det ska va för tårta..:D Så det kommer bli kalas, ett tjejigt kalas!!! Fast flest killar är bjudna.. hihihihi

Imorrn är ja ledig eller än sålänge är ja ledig hela veckan så imogon ska ja o tuwis va hundvakt åt mammas lilla nicki.. och det vet ja att tuwis gillar så upp med tuppen.. mamma lämnar nicki vid kl.9 så vid 10 tänka ja vi ska klä på oss och gå ut på en lång promenix med massa bus.. Skönt och bra för oss alla 3... :D

Hoppas ni alla  mina kära läsare har haft en bra helg..

ha en fortsatt bra kväll..

Pöss på er


 

 


Kommentarer
Postat av: Annie

Vilken mysig dag ni har haft! Längtar tills jag och Elliot kan följa med er=) Elliot ser verkligen fram emot Hello Kitty-kalas=) Men du...är det på lör eller sön? Det står 19:e(lör)på kortet? kram

2011-03-13 @ 22:06:03
URL: http://minitass.blogg.se/
Postat av: Fru Jensen

Ja det är så snyggt! Helle's är bäst helt enkelt och så himla nära för oss. Jag känner ägarens syster väldigt väl så det var helt naturligt att välja dem! De har lovat att hjälpa mig med min klänning om det skulle vara något som inte känns bra, den ska ju skickas efter från Kina.



Planeringen går väl framåt tycker jag! Det är inbjudningskorten som blivit försenade ett par veckor så OSA-tiden blir bara ca 3 veckor, men det får gästerna stå ut med helt enkelt. De skickas ut nu i veckan, även brudklänningen och tärnklänningar ska beställas i veckan.

Hur går det för er? Bara småfix kvar gissar jag :-)



Förresten, visst borde vi länka till varandras bloggar?



Kramis!

2011-03-13 @ 23:14:35
URL: http://fru-jensen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0