Valborg...

Jag hoppas att ni alla hade en bra och mysig valborg för det hade vi iaf..

Pappa & Gun va och hämtade tuwis på förmiddagen för att sedan åka och kolla på Pippi på is, föreställningen hade börjat och då gick brandlarmet och alla hade fått gått ut.. Men Tuwis hade vart lika glad för det.. Och hon hade verkligen uppskattat det.. och hon hade fått pippi hår, pippi tidning och en pippi mugg från rörstrand, mycket fin!
och alla barn hade även fått en glass oxå när dom gick ut från CC.. :D En uppskattad dag för henne..

under tiden Tuwis va där så va vårt schema fullspäckat, vi va och hämtade Robins (min lillebrors) nycklar till sin nya, alldeles egna (första) lya, vi hade ju inte (inte Robin) helle tittat på lgh innan han tackade ja, men den va mycket bättre än vad vi kunde tänka oss, jätte bra och fräscht badrum med stor dusch, en bra och fin lgh, bra som första lya.. Han kommer kanon trivas.
Efter det åkte vi till bolaget och vi va inte ensamna kan ja lova, men gick smidigt iaf, sedan tvättade vi bilen och sist men inte minst vart det en sväng på IKANO, vart ett halsband + lipgloss för mig och en T-shirt till Mogge samt ett rosa plakat till bröllopet.. :D Va ju rea i alla butiker nästan så kom undan billigt.. :D Gillas..

Sedan åkte vi hem och gjorde vi iordning oss för att sedan åka till CC för att hämta upp Sessan som va helt extas.. :D Att komma där ifrån va ju inte heller det enklaste, bilar över allt..
Efter det så vart det Ljungsbro till våra bästa, fint folk kommer alltid sent, eller hur? hahaha kom lite sent till dom eftersom Pippi vart lite försenat efter brandlarmet samt att vi behövde göra stopp på maxi för att besöka apoteket och köpa medicin till mig o hostmedicin till sessan.. Men vi kom till slut.. :)
Kidsen fick sina paket äntligen, Ellie va sjuk när Tuwis fyllde och Tuwis va sjuk när Ellie fyllde så det har dragit ut lite på tiden men nu så är paketen över lämnade.. Tuwis fick fina skor, en jätte fin vattenkanna och en matchade spade (stor), så nu är hon redo att hjälpa mig att plantera.. :D tack snälla!!
Hos Annie & Freddy bjöds det på plankstek, och shit va gott det va, smakade precis som det gör på resturang.. Utsökt!!!Duktiga kockar! :D
Efter det vart det bus o mys.. Mycket trevlig och underbar valborg som vanligt med dom bästa.. :D

Vi va hemma vid 00.00 ca eller liknade och somnade vid 01 kanske, sov till 10 imorse även tuwis.. :D Gillas.. Vart en mys morgon med slappis kläder, lååång frulle och städning.. Efter det så åkte vi till grannstaden för att handla min väska till bröllopet, i Linkan va dom vita slut så fick åka dit, men gjorde inget vart en super mysig familje dag.. :D Älskar´t..

Kvällen va vi och hälsade på Robin i nya lyan, han fick en liten inflyttnings present som bestod utan: Skärbrädor, durkslag, deciliter mått, stekspade, pasta slev, slev, plast termos.. :D
Hjälpte honom få iordning lite i köket, för det va ju inte första prioritet av honom, Tv.n o tv-spelet va viktigast.. Killar säger ja bara.. hahahMen men han kommer få det såå bra..

imorrn är det 2 Maj och jag börjar på mitt nya arbete, heltid för första gången, och jobba på kirurigen är helt nytt för mig.. men det kommer nog gå bra hoppas ja.. det är nervöst och spännande... Håll tummarna för mig att det går bra..

Nehe, nu ska ja se på biggan.. Vem åker hem tror ni?

Pöss på er




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0