Noooooooo

Natten till igår va inte rolig kan ja lova, Tuwis  va genom förkyld,,
Jag hade jobbat kväll och kommer hem och hör skruttan snarka så hög när ja kommer innanför dörren..
Hon vaknade ca 1 h efter ja kom hem och va helt förstörd.. Hon hade ont i halsen, genom förkyld.. Fick tvinga i henne panodil, nösspray gick verkligen inte,, Försöka få henne att somna om, va omöjligt..
Jag & mogge somnade vid ca 5 och min klocka ringde 5,45 för upp till jobba.. Så kan säga att ja va helt slut.. Samtidigt som ja kände att ja höll på att bli förkyld .. Och visst kände ja rätt..
I slutet av arbetspasset igår så kom hals ont, snoret bara forsa och huvudvärk..
Idag är det ett rent helvete.. Hade feber inatt, vakum i huvudet, jätte ont i halsen, rösten finns knappt, huvudvärl och allmänt ont i kroppen. Så det känns inte så skoj kan ja lova..
Känndes för jävligt att ringa och sjukanmäla sig, hatar det!!
Men jag vet ju att jag bli väldigt lätt sjuk, en del pga av min medicin! Tar på mig lätt bakterier, tyvärr.. Så så fort Tuwis har nått så åker ja på det.. Menans mogge aldrig e sjuk... :/
Tur för honom...
Så jag ligger i soffan, med varmt thé, nässpray, papper och en filt och vill bli frisk, avskyr att va sjuk..
Nu är febern borta iaf, proppat i mig panodil.. Bra!
Nehe, orkar inte skriva mer, måste vila..
Ha en bra dag
Pöss på er
Längtar tillbaka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0