Sjukgymast

Tisdag idag och idag går ja in i vecka 17 i graviditeten.. tiden bara rusar förbi.. vart tar alla veckor vägen..!?
Har ännu inte känns några ordentliga "fladder" eller liknande va länge sedan nu ja kände något allt så ja hoppas verkligen att ja börjar känna nått snart.. är det ovanligt att det kan gå väldigt långt imellan man känner barnet? Ja kommer inte riktigt ihåg från tuwis, och då fick ja en ordentligt spark och sedan så rörde hon sog så ja kände regelbundet.. hmmm ja ja  det kommer väl.
Jag och mogge satt i helgen och kolla igenom lite av tuwis gamla bebis kläder stl. 50-56 trodde ja hade mer sparat än vad vi hade.. hade inga bodys så det blir att köpa..:D samt lite annat.. men svårt att köpa nått ännu när man inte vet vad det är för kön.. tycker att det fanns mer grått, hel vitt t.ex när tuwis låg i magen än nu.. men 18/5 hoppas vi att få vad den lille är för nått.. en hon eller en han.. ;) Spännande! <3
Idag är det dax att träffa sjukgymnast för första gången, se vad hon säger och hur länge jag kommer få vara hemma.. Smärtan kommer och går hela tiden, gick till dagis idag då min BM säger att ja måste röra på mig. Tar 15 min att gå fram och tillbaka så det är ju inte långt men shit mitt bäcken, smärtar så enormt.. :(Inte bra.. men det va en skön promenad, känns som våren är på G nu, kan ju hoppas iaf..
Men som sagt får se vad sjukgymnasten sätter för dom, samt ska till läkaren för kontoll av bäcken nästa vecka me.. nervöst!
Idag innan jag ska till sjukgymasten så ska vi hämta våra pass, spännande.. Tuwis har pratat en del om det så soännande och se vad hon säger i em när hon får se.. Är ju nu 15 dagar kvar tills vi lyfter, och dagarna dit kan ju inte gå långsammare samtidigt som ja tycker att veckorna rusar förbi, konstigt..:) hihih men snart så så ligger vi och solar och badar och myser för fullt..
men men nu ska ja duscha här får ni ett kort på Tuwis och Shivis i morse, shiva ser lite irriterad ut men det e hon inte då tuwis håller henne lite konstigt..:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0