Fredagen förbi..

Precis hemkommen efter ett kvälls pass på jobbet, det har gått bra, lite småpill konstant hela tiden men det är en mycket roligt jobb som jag verkligen hoppas på att få hålla på med hela mitt liv, om ja dock inte skolar om mig till syrra som ja verkligen skulle vilja.. Drömen om barnmorska finns fortfarande och har ett starkt sug... Vilken dröm..
Drömmar är bra att ha..
Va innan jobbet på IKANO och inhandlade en vattenflaska till sessan som hon ska ha imorgon på knatteskutt.. Tråkigt att hon lagom tills dess nu börjar bli lite krasslig.. Imorgon är det ju mjukstart, dom ska lära känna varann, prova på lite.. Så hon får ta det lugnt.. kommer gå bra.. Hon tycker att det ska bli jätte skoj, pratar om det hela tiden.. Skruttis.. <3
Idag när mogge hämtade henne och dom kom hem så berättade han om hennes nya dagis för henne.. Och tuwis kom ihåg det röda dagiset, och hon tycker att det ska bli skoj.. Hon ställer många frågor t.ex - Vad heter barnen som går där? - Ska ja gå där när ja fyller år? bla. spännande för henne.. kommer bli mycket nytt på en gång men det kommer gå bra, och ja tror själv att hon kommer bli tryggare där än vad hon är idag och vi kommer oxå känna oss lugna att lämna henne på ett bra dagis.. allt är bättre än det hon har idag.. usch!
Nehe, ska försöka sova lite klockan ringer 05,30 imorgon för mer jobb..
Sov så gott..

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej! Hamnade på din blogg av en slump. Flyttar snart till tallboda med familj, har ställt ett barn i kö på ugglandagiset men du verkar inte helt nöjd... Kan inte du mejla mig och berätta lite? Hälsningar,

Anneli (mamma till Milla 2år och Nicco 3mån)

2012-02-12 @ 16:48:55
URL: http://ettkarleksbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0