Fredags mys

Fredags kväll äntligen! Tuwis har ju vart hemma idag pga att hon har hostar nått fruktansvärt i natt.. Men nu verkar det ha gett sig lite skönt för henne:) 

Mogge ringde imorse då hade PEAB ringt honom och sagt att dom kommer och lägger in spångolvet i köket helt plötsligt så där... 
Kommer in två speciella service snickare, verkar inte dom dom kan nått, tog frukost i 2 h, sedan när dom väl kommer jobbar dom i ca 15 min sedan sätter dom sig igen.. 
Dom hade lite problem med att kapa en klinkers platta, Mogge hade inte hunnit kapa den igår då vi var tvungna att hämta golvet i Norrköping och åter igen göra PEAB en förtjänst! 
Det gubbarna från PEAB säger att det inte går att kapa klinkers med vinkelslip med stenklinga på, dom hade världens problem, Mogge trodde inte sina öron, så dom la spångolvet men kapa då inte klinkersen utan såga spånet runt det få fick Mogge kapa det själv när han kom hem, är det rätt? Göra deras jobb? Mogge kapa klinkersen med vinkelslip med stenklinga på ca 2 min sedan var det klart , svårt! 
Den ena gubben som sa att det inte gick sa sig jobba med klinkers oxå. , jag säger bara hahahaha till honom ! Min man är bäst !

När vi kom hem efter vid 16,30 så kom vi hem till ett kaos , dom hade inte städat nått, jag höll på att tappa hakan.. Jag förstår att man inte bär tillbaka allt om man ska komma tillbaka dagen efter, eller att man inte tar bort pappen på golvetenen men när man lämnar ett jobb en fredag em och ska inte kommatillbaka förens på måndag så kan man väl/ska man väl görs det beboligt för personerna som bor där, eller? Så vi fick börja med att ja sp kapa klinkers, städa efter dom, bära in allt till köket igen så vi kunde använda hallen , komma in i garderoben,, kl 19 var vi klara med allt! Ska man acceptera detta? Ja blev vansinnig såöver skickat in ett klagomål! Tycker att hela detta arbets från början med PEAB är vi missnöjda med!!  Tycker att det är dåligt att vi som kunder ska hjälpa dom i deras arbete som t.ex hämta golv för att dom inte hade möjlighet ( vi får ingen ersättning) Mogge måste själv kapa klinkersen som dom skulle göra. Dåligt!  Ja ja Ska inye spy min galla på dom över er :)

Kvälleb har vi ätit lite tacos ute på altan varmt och skönt:) känns väldigt tråkigt att detta väder ej kommer hålla i sig.. Vill ju ha sommar nu:/ lääängtar:) 
Just nu laddar vi för fotboll Sverige - England och ja tippar 2-1 till SWE, vad säger ni?

Hoppas ni får en bra kväll med vinst :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0