Trädgårds fix

I morse så vaknade både jag och Mogge vid 8.30, vi gick upp och hann göra massor saker innan Tuwis vaknade. När hon vaknade så satt vi och åt frulle och då va klockan 10.00,trött tjej...
Efter frulle så gick vi ut i det fina vädret och började med trädgården.
Mogge klippte gräset och den nya klipparn fungerar hur bra som helst:)
Liten stund senare så kom pappa och Gun som skulle hjälpa till i trädgården:)
Så vi hann massor, stuprören är rensade och ur tvättade, jag har tagit bort alla maskroser i gräsmattan, va ju inte några alls ;) bara hundra tals, Gun och Tuwis rensade i rabattserna på baksidan och grävde upp buskar o skit som satt överallt. Och så trimma pappa lite och klippte ner häckar och buskar så det ser bättre ut.
Mogge va uppe på taket och sprutade på något mot mossa gick sedan över med roundup :)
Skarpa gräskanter är det nu  vid ingången, snyggt:) så vi hann himla mycket:)
Efter det så grillade vi, ytterfil'ee, bea sås , färsk potatis :) det va så himla gott ;)

Nu på kvällen kom det ja hoppas på att ja skulle slippa igen under denna graviditet, jag fick fruktansvärt ont i magen.., Mogge är ju guld värd han stod och massera mig under tiden , försöka att leda av smärtan, och det hjälpte efter ett tag..:)

Nehe, ögonen går i kort..

 

Godnatt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0