Snart är hon året

Ja snart är våran lilla hjärtis ett helt 1 gammal, fattar inte... Kändes som det va nyss jag gick här hemma och vankade och hade ont och bara längtade efter henne.. Och nu är hon redan 1 år snart.. Hur gick det till..??
Men för oss känns det inte riktigt som hon är 1 år , låter det dumt? Men vi förlorade så mycket tid med henne, mycket värdefull tid som vi saknar.. Alla 4 saknar nog den tiden.. Bebis tiden.. Det var bara fram och tillbaka på US och sedan gick det som det gick och vi fick tillbaka henne i våra famnar ordentligt efter ca 6 veckor på BIVA, usch och fy....
 
Men iaf lill snuttan är snart 1 år, vi har bestämt att vi kommer fira henna allihoppa tillsammans för att ha många olika kalas.. Lättare, roligare och mycket smidigare.. Och båda barnen uppskattar att alla våra familjer och vänner är nära samtidigt och även vi.. Älskar att ha våra fina och underbara famlijer nära!

Vi pratade lite om kalaset igår och Tuwis var med och bestämde att det såklart blir ett Pippi kalas, det är Pippi och Tyra som är dom starkaste i världen.
 
Lite tips på presenter:
 
Tyra kan ju ännu inte ställa sig upp ännu själv så ett aktivitetsbord att öva sig på skulle komma till användning, leksaker över lag som är pedagofiska och mycket färg och form.
Kläder fungerar alltid, dock kräsen mamma men presnetkort är tummen tupp.
En baby pulka, ( tuwis som hon hade när hon var liten har gått sönder :( )
Bult bärda, då hon älskar att bonka på allt.
 
Ja lite tips iaf, tänkte att det är svårt då vi har jätte svårt och veta vad vi ska köpa till stora tjejen...:D
 
Men leksaker fungerar alltid,,,
 
 
Detta är ett slagt aktivitetsbord, men det finns många många olika...:D bara ett litet tips...:)
 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hej Sofia!
Jag har följt er sen du skrev om Tyra första gången. Jag tror att Noomi o Tyra nästan är jämngamla, Noomi är född 29/9.
Noomi föddes också med hjärtfel och när vi var i Gbg för korrigering i April fick vi reda på att hon har ett kromosomfel som heter 22q11.
Jag känner så igen mig i ovissheten om framtiden och oron och ångesten inför alla sjukhusbesök.
Ville egentligen bara kika in och skriva hur go och söt Tyra är och vad glad jag är att hon verkar må så bra ♡

Svar: Hej, tack snälla för att du läser och följer och betyder massor att du skriver.. vad betyder det krompsomfelet? Vad va det för hjärtfel??

Kramar
Sofia

2013-09-04 @ 10:04:06
URL: http://relech.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0