8 oktober

Kl 11 för exakt 1 år sedan jag jag tid på förlossning för undersökning o läkarsamtal inför planerad igångsättning!

Fick börja med vägning som visade +9 kg från sista vägningen som var exakt 1 vecka innan, snacka om vätska!
Sedan va det dag för ctg, det fick jag ligga med i 2 h efter som det var en liten där inne som levde rövare så tappade kontakt hela tiden, sedan läkar samtal och jag var då öppen 2 cm och allt såg bra ut !

Fick tid att komma upp dagen efter alltså den 9/10 på beräknad förlossnings datum kl 7.00.

Tuwis hade vi lämnat i Ekängen under tiden och hon skulle även sova där natten till den 9:e då hon äntligen skulle få bli storasyster❤

Kvällen den 8:e gjorde vi iordning det allra sista inför lillasysters ankomst❤ och vi åk thai mat o myste och det var inte så mycket annat prat än dagen som skulle komma:) vi längtade nått enormt!
Så va längtan till den 9/10 enormt idag känns det som att ja vill stoppa tiden, inte redan! För mig känns hon inte som 1 år utan 8-9 mån, vi har tappat så mycket värdefull tid med vårt barn som vi aldrig kommer få igen! Men vi tar vara på varenda dag så mycket vi kan! Och njuter av våran älskade kämpe och krigare! Vi fick en tjej som är envisare än en åsna och starkare än pippi och det är vi så himla glada för. Ja hade nog själv inte klarat den tuffa resa hon gått igenom! Helt otroligt! En reda varken ett barn eller föräldrar ska behöva gå igenom ...

Usch , nu ska ja åter igen mysa med min prinsessa innan hon ska sova middag ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0