Helg, äntligen!

Ååå fredag, imorgon lördag.. älskar´t.. :D

Idag har det vart en bra dag känns det som, efter som att man fått sova ostört en hel natt ända fram till 06,30 så kände jag mig rätt så utvilad.. hoppas Tyra fortsätter så här.. :D
Vi gick ju upp vid 07,30 ca efter morgon mys, frulle och vid 10.00 hade jag redan hunnit tvättat en maskin, damsugit, bäddat rent i våran säng och satt på övervåningen och lekte med kidsen.. helt underbart att hinna allt, och känna att man hinner alla måste och samtidigt ha jätte glada barn.. Livet!!!

Tyra somnade som vanligt vid 10,30 då passade jag på att pyssla lite mer storasyster innan hon blev vrål hungrig vid 11,15 då 11,30käkade vi lunch.. 

Vid ca 13 så kom Linda och vi satt med våra projekt och planerade, och diskuterade och blev mycket flum oxå imellan en fredag em.. men fick en del gjort iaf.. Möte igen nästa vecka!!! Spännande va!??  

 

Kvällen har vi njutit, tacos såklart, sedan tända ljus, plocka fram snask och bara mysa framför idol såklart.. och herremin gud vilken underbar röst Kevin har...:D Satta tonerna grymt.. Båda barnen sover, tuwis satt länge med oss och bara myste, underbart härligt.. Tills hon blev så trött att hon bara satt och skratta hela tiden och ögonen gick i kors då bar ja upp henne och natta henne och hon somna innan ja klev ur hennes rum.. lilla gumman, vad mamma älskar dig! Hon va så söt förut efter middagen hon kom till mig och frågade..:

Tuwa;- Mamma, om inte du blev en mamma vad skulle du vilja blivit då?

Mamma: - Jag vill inte bli nått annat än mamma till er, är så glad att jag är mamma till just er. Världens bästa döttrar

Tuwa: - Kramar mig och säger, jaha och vet du, du är världens bästa mamma

och jag blir så glad så jag bara började gårta, blev så lycklig och rörd.. Kramade om den lilla fina dottern min och sa hur mycket hon betyder för mig och att hon är världens bästa dotter.. <3


Alltså dom orden, värmer nått enormt och höra, man blir så stolt och glad och kärleken bara pumpar ur... Jag har världens finaste och bästa döttrar.. Som betyder allt för mig.. 

Snart är det sängen, ögonen börjar gå i kors, 

 

Hoppas ni haft en mysig fredags kväll.. 

 

Pöss på er 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0