tisdag

Igår hade jag fullt upp hela dagen, så glömde gå in och uppdatera här..
 
Så igår fyllde min kära pappa år, Stort Grattis Pappi och Morfar.. <3
 
Igår på fm så bestämmde jag och Tuwa att vi skulle ta ut cyckeln och sedan lägga tyra i vagnen och gå en PW, tuwa cyckla i samband med att Tyra skulle sova.. Blev en PW i 40 min innan tyra kom på att hon INTE ville sova och skrek mest hela vägen hem igen, :( tråkigt.. men PW i 40 min och normal gång i 30 min är väl bättre än inget!?
Men tyra vägrade sova när vi väl kom hem så fick hon gunga lite och komma på andra tankar och även hälsa på mormor som kom för att baka med oss.. 
Men när klockan va 12,30 då tyckte jag att det verkligen var dax för sessan att sova, ( hon brukar däcka vid 10,30) men lite skrik till men till slut så så somnade hon och sov gott i 30 min ca innan hon vaknade igen och det gick inte att söva om henne.. ( hon brukar sova 2,5h på fm)  men men, mormor fick ta henne medans jag bakade bullar, bullar till Tyras 1 års kalas.. det blev 100st goda o saftiga bullar..:D Mumma! Tack mamma för hjälpen.. Nu är det bara resten som ska bakas till kalaset..:D 
 
 
Efter det så var det dax att bege sig mot gymet och ett body pump pass, gött.. svider i musklerna och ömmar idag i ben, bicep och bröst.. 
 
Idag är Tuwis på dagis, tyra somnade vid sin normala tid utan problem, vet inte riktigt vad det var med henne igår.. busunge..
Jag har suttit i telefon, med lönekontoret, min chef och väntar på att hjärt mottagningen ska ringa, eftersom min föräldrar ledighet tar slut nu och tyra inte får börja dagis så måste det ju lösa sig på bästa sätt för alla!! 
Och Tyra är långt ifrån redo att börja förskolan..- det skulle inte funka som det ser ut nu och jag är inte redo att lämna henne.. usch!! gråter av bara tanken.. nää det funkar inte.. och det sa min chef oxå, hon tyckte att det va bättre att jag fortsätter va föräldraledig..
Underbar chef! 
 
Idag ska jag och Mogge på möte,, och tuwis ska sålänge få leka med din moster och kusin sedan ska jag fortsätta vara på stan för mer möten medans mogge åker hemmåt.. 
 
En dag som bara rullar förbi.. 
 
Hoppas ni alla har en strålande höst tisdag.. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0