Landstings klädd

Idag var dagen jag återgick till jobbet på kirurgen! 
Eller iaf på timmar lite strö dagar!

Jag va så extremt nervös, och i omklädningsrummet kom paniken och jag började gråta och det kändes jätte jobbigt :( mycket känslor och ilska att klä på sig Östergötlands landstings kläder och jobba för dom så som vi/Tyra har blivit behandlas!  Jag skäms att tillhöra detta landsting men så jobbar jag här.. Hmm 
Men iaf.. Som tur va var jag själv i omklädningsrummet då jag bröt ihop ( var väldigt tidig) 
Väl på avdelningen så var det inte många jag kände igen tråkigt men fick jobba passat bredvid en kändis:)
Kvällen har vart lugn fick en pågående panik attack inne hos en patient så fick gå ut för att samla mig! 
När jag ser människor ha dessa tunga diagnoser och dom är så dåliga så börjar min kropp reagera och jag blir påmind om allt :( tufft och jobbigt! 
Måste ge det en chans 

Nu sova 

Godnatt 




Kommentarer
Postat av: Becca

Har följt din blogg något år nu, men har inte lämnat någon kommentar än. Dock nu känner jag att det är dax!

Måste bara säga , vilken stark människa du är. Du ska vara stolt över att du orkar jobba med det som en gång svek dig/er! Kan inte säga att jag förstår hur det känns, men kan försöka förstå hur jobbigt det måste vara. De jag vill säga är att för oss som inte jobbar inom de yrket. Så känns det tryggt att veta att de finns människor som dig , som finns där på sjukhusen den dagen en själv behöver hjälp. Tack för en bra blogg och fortsätt kämpa !! Lycka till med allt..

Svar: Hej Becca..
Tack snälla för dina ord, dom värmde..

Jag kan säga att det va riktigt tufft att jobba i söndags, det var mycket känslor och mycket både rädsla och ilska som fanns.. Fick gå ut några gånger från vissa patienter som va riktigt dåliga då känslorna tog över.. Men jag gör så gått ja kan, ja måste försöka för att se om jag pallar att arbeta på US mer..
Egentligen är det tillräckligt med US besök med Tyra känns det som, men jobb växer inte på träd heller tyvärr..

Tack själv för att du läser..

Kramar
Sofia

2014-02-18 @ 20:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0