Sommar fest

Vilken underbar dag vi har haft:) 

Vaknade till två glada och spralliga barn :) underbart.. Tuwis skulletill förskolan och vi mötte dom utan för porten då dom skulle gå iväg till en storlekpark.. Tyra och jag gick hemmåt och hade frulle mys på altan till fågel kvitter och sol. Sommar välkommen :) 

Sedan började vi städa , tvätta och packa tjejernas väskor för imorgon åker vi till Göteborg och kidsen ska va i Ekängen hela helgen,, 

Vi åkte till förskolan till kl. 14 för samtal (avslutnings samtal) gemensamt med pedagog och Tuwis,, samtalet gick hur bra som helst, som vanligt och hon får så mycket beröm och hon är du duktig på allt.. Våran stora tjej -<3 som igår äventyr spade sin tredje tand en fram tand... Stora glugg tjejen, det är så charmigt... 
Efter samtal och hämtning åkte vi till ikano för att köpa fet allra sista till presenterna till pedagogerna ... Vi tog även en fika och ja hann byta två linnen som var förstora.. Köpte samma storlek som ja brukar men när ja kom hem o pröva va dom som tält så fick byta, lycklig blev ja :) hihi 

Kl. 16 på väg hem hämtade vi upp mogge och sedan gasade vi hemåt ladda för sommarfest med förskolan,
Jag gjorde iordning alla presenter till fröknarna,,
Jag satt igår och skrev ihop ett litet dokument "dikt" som jag skev ut och ramade in till alla pedagoger sedan fick dom även ett doft ljus, en mugg med text " världens bästa fröken" från handmålat, en porslin uggla, kaffe och chocklad och en liten blomma., 
Det uppskattades väldigt mycket och det kom tårar när dom läste "dikten" så bra betyg! Det va present från alla barn o föräldrar på avd.
Från bra oss (Tuwa) beställde vi en skylt med texten (avdelning svalan) även den från handmålat.. Och den blev dom jätte glad för me., så ser fram emot att se den uppe snart! 
Sommarfesten blev så lyckad, alla barn kom o fröknar. Barnen sjöng för oss så fint, tipspromenad och även dragkamp hade vi.. Stort tack för en lyckad kväll! 

Nu slappar vi lite framför fotbollen, vm börjar ju idag :)) imorgon kl 10 åker jag o min man på en mysig helg..ett stop i jkpg blir det på vägen ner... Stinget bloggade förens på söndag.. 

Ha en toppen helg! 

Min "dikt" som varje personal fick (bild tagen på datorn) 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0