Måndag

Gårdagen började bra:) sol och glada barn. 
BVC besök var på schemat och båda barnen skulle me då Tuwis är ledig på måndagar :) 
Kl 10.30 hade vi tid och som vanligt var jag tidig så lek i lekdelen blev det:)

Fick besked om Tyras höft rötgen och enl. BVC ssk så va allt bra vad hon kunde utläsa och det gjorde min dag:) 
En sten släpptes från min hjärta:)

Tyras siffror idag:

Vikt: 10500g
+ 260g

Längd: 79 cm
Samma som innan

Huvud: 44,2 cm
+ 4 mm

Dessa plus har kommit på exakt 1 månad, lycka! Trodde inte att hon hade mätt huvudet rätt men det va det :)) 

Efter det begav vi oss ut till Ekängen, vi tog in lite post och vi gick även till lekparken, Tyra skulle sova så Tuwis o jag passa på att njuta av solen och lek:) vi träffa även pappa o Guns grannar som har barn o Tuwis ålder så lite prat och lek av tjejerna :) trevligt:)

Eftermiddagen vart dock inte lite trevlig, läkaren på Vårdcentralen ringde ang rötgensvaret på Tyras höfter! 
Svaret är inte helt klart då han sa så här: Tyras vänstra höft är helt normal däremot ät höger sida svårbedömt så dom ska göra ytterligare räkningar och allt vad som krävs för att få ett rätt svar!
Hela världen föll samman igen, fm lät allt så bra och stenen försvann och nu kom den tillbaka igen :( denna jävla oro, alla dessa jävla negativa besked tar kol på oss! Hur mycket ska våran lilla älskling behöva ha? Hur mycket klarar hon? När ska hon bara få VA och bara ha det bra????? Det är något hela tiden! 
När ska vi som familj bara få vara och njuta av varann och ha gråt fria perioder???? Hatar detta! Orkar inte mer!:(

I och med detta nu så kom även min egna sjukdom och hälsa på :( så ett stort "anfall" imorse smärtan är enormt och knapra smärtlindring är det enda nu för att ta mig igenom denna dag och hoppas att det går över tills imorgon :( 

Ge oss kraft, styrka och energi 

Bilder från gårdagen :













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0