Influensa ??

vad är det jag har åkt på, jäkla skit... jobbade natten till måndag och mådde ok kom hem vid ca 7,30 och hade jätte svårt att somna det bra kröp i kroppen på mig.
Men lyckades till slut att somna och vaknade vid 9,30 av att jag frös och mådde inte bra tempen visade 39,2 grader.. men vad gör man inte.. Panodil och mer vila innan jag var tvungen att kliva upp och göra mig iordnign då SVT skulle komma och intrevjua oss.. Men panodil och smink räddade mitt face lite iaf och jag hoppas att det inte syns i tv att jag har feber...:)
Så fort dom hade lämnat oss så av min kläder och på med mjukis och ner i sängen med två duntäcken på mig.. och sedan sov jag till 20,00 då det var dax att åter igen ta panodil. Jag la mig en stund i soffan med Mogge innan jag började frysa sådär hemskt igen och det gjorde så ont i kroppen så jag grät.. :( 
Men gårdagen var mannen min hemma för att underlätta och det behövdes så jag klev upp ur sängen kl 15,00 för att försöka få i mig lite mat,, fick i mig ett glad nyponsoppa och panodil..
Febern släppte frammåt kvällen men har sådan extrem huvudvärk så somnade kl: 22,00 igår kväll och sov till 10,10 idag och idag är feberm borta men känner mig helt svag i kroppen och så fort jag gör något så blir jag helt kallsvettig... inget roligt så blir att även vara hemma imorgon och kurrera mig.. och hoppas att det är bättre tills fredag för jag vill jobba inte vara hemma! 
 
Men iaf idag har kidsen var i skolan och dagis såklart då jag inte klarar av att knappt ta hand om mig själv. Men specialpedagog hade vart på dagis och besökt Tyra och hon hade fått topp betyd i sitt språk.Pia som specialpedagogen heter tyckte att det hade hänt massa i hennes språk och även i hennes utveckling så hon var mycket nöjd. Nu har Tyra även på vissa saker börjat säga två ords meningar..:D Jippi duktig tjej! 
Hon får oss alla att tappa hakan hela tiden, hon är så otroligt stark och envis så hon kommer gå långt! 
Världens starkade lilten tjej..<3
 
Nehe ska kanske se om ja kan och orkar ta mig till duschen..
 
puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0