ÅRSDAGEN

Två år sedan idag allt helvete starta! 

Det har hänt så extremt mycket med oss alla efter detta! 

Det Tyra/vi genom gick är inte normalt! 

Att se sitt älskade barn få hjärta & lungräddning är sådan smärta som inte går att beskriva! 

Att se sitt barn ligga i en liten kuvös helt nersövd, i respirator, i  ECMO och få beskedet att - hon kommer troligen inte överleva! 

Är en sådan extrem smärta och ilska! 

Våra hjärtan gick sönder och det enda som fanns i mitt huvud var att : 

- det måste fungera, operationen måste gå bra! Det finns inget annat, hon klarar det !

Det var det som snurrade i mitt huvud i ca 2 månader! 

Och Tyra visade oss gång på gång att hon är en fighter,hon är en krigare, hon är ett mirakel! 


Att hon är här hos oss idag är helt otroligt och helt underbart! Lyckan är total ❤️ att Tuwa har sin lillasyster och likaså att Tyra har sin fantastiska storasyster!


Vi är så sjukt glada att vi skapat en sådan stark tjej som har sådan kämparglöd, ger inte upp! Och trots allt hon gått/går igenom har hon alltid ett leende på läpparna! Älskade unge!


Hon är vår alldeles egna Pippi & krigar prinsessa! 


Under dessa två år har vi genom gått massa: väldigt mycket oro,rädsla, ilska, besvikelse, panik , ångest, lycka, glädje, skratt, tårar!

Mycket sjukhus besök. 

Ja, mycket skit !


Vi har förändrats och det är något vi själva märker! Jag är inte samma msk nu som för två år sedan! Vet inte om det är till det bättre eller sämre!?


Denna dag känns tung men jag vet att jag har min fina familj tätt intill mig och våran kämpe sitter och leker o bubblar för fullt med storasyster ❤️


Vill tacka alla som vart med på denna resa med oss. Den är långt ifrån slut men att ni alla finns för oss betyder så mycket! 

Vi har fått så mycket hjälp och omtanke och det hjälper oss extremt mycket i vår bearbetning!

All stöttning, alla kramar, all omtanke är guld värd!

Tack för att ni finns❤️ 


Vi har nog världens bästa familj,släkt och vänner runt oss! 

Och vi är evigt tacksamma 


Vi älskar er ❤️







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0