Måndag och höstlov

Ja denna helg har gått skapligt fort, jag har jobbat lång helg och det har vart många bebisar som har kommit :)
Gårdags kvällen var lite lugnare..:) 

Idag började Tuwis höst lov, och jag har lyckats se till att hon endast går imorgon på fritids dom andra dagarna är hon ledig och vi ska hitta på massa skoj :) 
Simhallen är bestämt, bio och pinchos, Leos kanske ;) vi får se ocj på lördags ska vi på 60 års fest:) full rulle hela veckan :)
Idag bara har vi mysit, sovmorgon till 8.30 frulle och sedan lit plock o bus innan lunch och sedan gick vi ut! Vi gick runt till lekparker och busa och Tyra är ju stadigare och hon kan o vill göra saker själv! När dom gungade på en gubbröra så sa Tyra till mig tydligt att jag inte fick hålla om eller på henne för hon kan själv :) 
Det jag hänt så mycket med henne o hennes utveckling !

Imorgon tisdag jobb då och på kvällen så ska vi ha "kris" möte på förskolan!
Då saker inte fungerar som det ska vi varken ja eller mogge känner oss trygga längre att lämna Tyra! Så vår hjärtsjuksköterska ska även vara med och hon har pratat med tyrs sjukgymnast på BUH oxå om vad hon tycker Tyra behöver och har rätt till!
Så det kommer bli känslofyllt och jobbigt men så nödvändigt 
Om inte vi föräldrar står upp för Tyra så vem ska annars gör det!
Men börjar bli skapligt jobbigt att hela tiden behöva kämpa för att ens funktionshindrade barn ska ha en bra vardag! Att hjälpen hon är beviljad inte riktigt följs eller fungerar! 
Det e ju så att vi som är runt omkring henne är hennes ögon, språk, armar och hennes hjälpmedel!
Är ett barn elakt på förskolan så kan inte Tyra försvara sig tyvärr! Hon tar emot och sedan har Tyra blåmärken, ont och tror att det e så det ska vara och det är INTE okey ! 
Usch jobbigt och ens tänka det och skriva det! Men jag ger mig inte ja tänker kämpa tills jag är nöjd med Tyras hjälp och vardag när vi inte är med!

Oj va inte meningen att bli ett inlägg om detta men tydligen så bara gick fingrarna och betyder då att det måste ut!

Bild på mina fina prinsessor idag ❤️




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Vi känner inte varandra men jag läser din blogg ibland. Va hårt och orättvist att Tyra inte får ha det bra på förskolan! De måste ju fått resurstimmar och en handlingsplan, hur svårt kan det va?? Kram

2015-10-26 @ 20:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0