Sitter själv.. =)

Idag så va vi på ikea och köpte en matstol till Tuwis.. Hon lyckas ju alltid vakna eller blir grinig när vi ska äta och så kan hon ju nu eller kunnat länge sitta själv med hjälp så vi tänkte tanken och köpte en matstol på ikea.. kalas idé kan ja lova..

Så när vi kom hem så brjade jag me maten och mogge tog hand om lill snurpa och meckade stol, hon satt bara och as garva när pappa morgan höll på... =)
Vi satte oss till bords, mogge trodde hon skulle tippa framåt, men vi satte ner henne i stolen och där satt hon och hon tyckte det va såå himla skoj.. =) Hon satt och tittade medans vi åt och gnagde på sina fingrar som vanligt.. Hon satt och pratade med oss, skrattade...Ingen gnäll denna gång när vi åt, kunde äta i lugn och ro inget stress idag..såååå skönt.. Roligt för henne med att få vara med lite.. Och så måste hon ju öva lite att sitta själv inför att hon snart ska få börja få äta lite pureér och liknande, om en månad ca... Ska bli lite skoj..
Men tycker att tiden går såååå fort, tycker inte det va länge sedan jag tryckte ut henne och nu ska hon snart börja äta vanlig mat... huuuu !! Men jag kommer amma oxå till mesta dels iaf...








Imorrn ska mamma komma hit på kvällen för hennes karl Leffan och mogge ska spela brännboll och dricka lite med jobbet pås tångebrofältet, så då ska mamam komma och umgås lite ed mig och Tuwis.. Mysigt!!!!

Kommentarer
Postat av: maria

hej.. sa ju att stolen va en kalas idé.. leo blev ju lika dan ,,as skönt att kunna äta i lugn och slippa stressa. kram på dig

2008-06-28 @ 08:01:37
Postat av: Sofia

Japp det vart kalas... Tack för idén... HOn älskar det verkligen..!!!

2008-06-28 @ 10:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0