BB-väskan

ja som vanligt så är ju inte ja den personen som är ute i god tid med nått, så ahr idag packat BB-väskan allt detta är nere men är det nån som vet nått ja glömt så säg gärna till...Man vet inte så mycket vad man behöver när det är första gången man för detta...


* Kamera
* Mvc-journalen
* ID-kort
* Kläder till våran nyfödda bebis
* Mjukisbyxor
* Tjocktröja
* Linnen
* Strumpor
* Underkläder ett ex-antal
* Handuk
* Shamppo, Balsam och duschtvål
* Deo
* Lipsyl
* Hudkräm till ansikte och händer
* Tandborste + Tandkräm
* Tofflor
* Mat till pappan som på de flesta sjukhus inte får mat
* Hårsnodd
* Borste
* Hårnålar
* Patientbricka
* CD-skivor eller avslappningsband
* Tidsfördriv - bok, kortlek elelr nått...
* Bilbarnstol för hemfärden
* Mobil och laddare
* Pengar till parkeringsautomaten
* Mat ?Dextrosol eller godis.
* Dricka ? Coca Cola
* Amningsbehå
* Bra tröja för amning
* Toa rulle
* Våtservetter till bebben
*Ladda mobiltelefonen me pengar!!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

såå bra att den är packad nu, va på tiden .... haha oj såå mkt du ska ha med dej... kan inte se nått som fattas.....Kram

2008-03-08 @ 00:05:17
Postat av: Frida och Pricken

Så nu är väskan packad alltså, bara lilla Tuwa som ska sätta lite fart då! ;) Ser att du lider av samma syndrom som jag, "alltid-packa-för-mycket-syndromet"! ;)

Det kan vara bra att ha några sköna kläder att åka hem i, annars gick jag mest i den omtalde blå rocken och ett par mjukisbyxor. Skitsnyggt! ;)

I underklädesväg är det enda du ha med dig en amnings-BH för så fort ni kommer in får du ta på dig de berömda och ursexiga nättrosorna och en stor binda, de har man sen under hela BB-vistelsen eftersom man blöder en del. Jag snodde med mig några nättrosor och stora bindor hem, kanonbra att ha till det räcker att ha vanliga bindor i vanliga trosor!

Handduk behöver du inte ha med, finns i överflöd på BB, skitsmidigt att bara slänga i tvättsäcken så tvättar nån annan! Tvätt lär du få nog av sen i alla fall!

Schampoo, balsam och tvål hade jag parfymfritt och i små smidiga reseförpackningar som inte tar så stor plats.

Tidsfördriv glömde vi men förlossningen och värkarna är tidsfördriv nog, tro mig, så vi saknade det inte! Och under BB-vistelsen sen så har ni inte tid eller ögon för nåt annat än Tuwa!

Det är smidigt att ta taxi in.

Våtservetter behöver ni inte ha med för det finns vatten och papper tillgängligt vid varje skötbord.

Vi hade med massor med dryck, godis och Dextrosol men jag drack endast deras saft. Får bara äta (dricka) flytande föda. Dextrosol får man visserligen också äta...

Glöm inte den mjuka toarullen! Men den är ju redan nerpackad ser jag.

Det var nog allt jag kunde komma på! ;) LYCKA TILL!

2008-03-08 @ 11:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0