Crohns

Ja, det är verkligen ett helvete just nu...Min sjukdom e så aktiv så det e inte sant... Denna smärta önskar ja ingen kan ja lova...

Har kännt av detta länge att den kommer "bryta" ut sedan i Onsdags har ha haft det jobbigt, men klarat julen med hjälp av panodil var 4:e timme hela dygnet... Inte bra men vad ska ja göra för att inte ha enorm smärta.. Igår kväll kände ja att det började bli värre, natten har vart ett rent helvete,, Jag har sprungit på toa ett X antal gånger.. Tillslut när ja la mig så kunde ja inte röra mig av smärtan,, Fick väcka Mogge och be honom hämta panodil o vatten... Han fick hämta vatten  i min vatten flaska för och "mata" mig för ja kunde verkligen inte röra mig.. Va nära att ge upp och ringa efter ambulans för smärtan va så enorm och inget hjälpte... Ni förstår inte hur tufft detta e... Smärtan går inte att beskriva, magen svullar upp så man ser ut att va gravid i 9:e månaden inget skoj..

Nu på kvälls kvisten så har samma smärta som ja hade inatt kommit tillbaka om inte värre.. Nu mår ja så illa me och smärtan sitter i hela magen, inatt satt den i nedre delen... Och just nu hjälper inget.. Försökte få i mig vatten men vill bara spy, det va 2,5 h sedan ja tog panodil senast så måste vänta ett bra tag till innan ja får ta igen.. Och smärtan är hög nu... Det e hemskt...

Ja vet inte riktigt vad ja kan göra för att hjälpa mig sj, tårarna bara sprutar av smärta och rädd e ja.. Vill inte ha denna smärta, ja vill va lycklig och må bra.. Är även rädd för att dom ska hitta crohns i tunntarmen me den 4:e när ja ska på magnet röntgen, och gör dom det så vet ja en som kommer bryta ihop.. JA,,, Det känns hopplöst på ett sett..
Bli  vän med denna sjukdom känns meningslöst, ja hatar den!!!!!! Varför just ja...

Det är jobbigt för alla i min familj, Tuwis har börjat förstå att mamma har aj aj i magen.. Att ja äter tabletter regelbundet och att ja är på US då och då,,, Det kommer ju bli så imellan åt.. Och skönt att se att hon inte blir rädd o ledsen när ja ligger och har ont.. Hon kommer och ger mig en kram och säger; Mamma Aj Aj...  Men det är samtidigt jobbigt för mig att behöva visa henne det, att ja gråter och så... Hon e så klock och duktig mammas tjej...

Näää ska försöka vila lite, och hoppas på mer sömn i natt..

http://imgs.sthlmsfinest.com/blogEntryImages/217928.jpg

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0