Tisdag

Detta med att komma på rubriker, shit alltså... :S vad ja tjatar om det men ja blir galen på det.. hihiih

Japp igår fick ja mitt första syskon barn, Mogge vart morbror och Tuwis fick sin första kusin.. Super skoj.. Fick lite biler på MMS av både mamma och Petra på den lille sötisen igår, visade Tuwa och förklarade för henne att det är din kusin..Petras bebis.. Sen skulle hon titta hela tiden.. Kom med min mobil och gav mig den o sa titta... :) Sååå söt..
Han e såå underbart söt den lille prisen.. Kan ni fatta min lilla syster har blivit Mamma och ja har blivit Moster..Hahahha Skojsigt eller hur!!?? Va igår efter skolan och tittade runt lite på baby kläder, dom va i behöv av pyjamas så ja i handlade 2:st gröna..Petra gillar ju grönt. men ja tycker det e dåligt me mebis köäder iaf fina.. Alla baby kläder ska va så putti nuttiga.. Massa djur och saker på..Usch.. Nää det gillar ja inte.. Men ja ska ner imorrn igen och se om ja hittar nått.. :) Får se om vi kan åka upp en sväng idag och titta på den lilla för dom kommer ligga kvar ett tag.. Hoppas det att vi får se den lille plutten.. hihihihi

Nu har jag vart och lämnat Tuwis på dagis, hon ville inte till dagis idag.. Det va bara pippi som gällde.. Men när man väl kommer till dagis så tycker hon det är såå skoj... Inget gråt idag heller, skönt.. Men idag vinkade hon inte åt mig utan bara log när ja sa bye bye ses i em... Sötisen där..
Mamma älskar dig..

Jag har endel plugg hemma att ta hand om vi har nu börjat läsa om körtlar i skolan, håller på me diabetes, bukspottkörteln bla.. Hoppas ja klarar detta.. Klarade iaf provet som ja gjorde förra veckan.. Jippi.. Hade hoppats på bättre betyg.. fick VG- skrev hon men dt e ju inget betyg så vart G föll på andningen den ja visste att ja inte kunde så det förstår ja.. Slapp göra om det iaf och ett till bevis på att ja klarar detta.. Har alltid förr behövt gjort om alla prov på t.ex gymnasiet, högstadiet.. Men nu har ja VG i allat förutom detta prov.. Känns så himla skönt.. Jag har verkligen valt rätt nu, helt underbart..

Nehe dax att ta tag i livet har betalat alla räkningar nu, så det är fixat, skönt..
I em när Mogge kommer hem så ska vi åka och handla och ska även åka förbi Plantagen, dom säljer ut en stor julstjärna vit som ja vill ha till Tuwis fönster.. Den som hon hade förra året har pajat.. Synd.. eller inte.. :D För nu i helgen så är det ju första advent.. Shit va fort det går eller hur?

När sätter nu upp julbelysningen???

Ha en toppen bra tisdag






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0