Kortis dag.. :D

Ja idag vart det en kortis dag, emn det gjorde inget.. För varken ja, Mogge eller Tuwis fick upp ögonen i morse.. Det va sååå segt...Usch inget skoj.. Men vi tog oss iaf upp ur sängen även att det vart lite senare än vanligt men men vi fick stressa lite... Inte bra för magen... Hmmm

Vi hann iaf till dagis i tid och Tuwa som vanligt bara pussen och bye bye, imorse lite gråt eller gråt och gråt kan aj inte kalla det utan hon ropa efter det med en liten darrig röst.. Men så fort "dagisfröken" sa kom Tuwa kolla bolen eller liknande så vinkade hon till mig och gick glatt iväg.. Och det värmer mamma hjärtat att se.. :D

Dagen på jobbet börade lugnt i dimman, inget stress.. Medverkade oxå på en vårdplanering till idag, väldigt intressant vill ja lova och sedan ett inköp så såg min dag ut.. Inte så jobbig..Skönt.. :D
Sedan tog ja 13.03 bussen hem och hämtade Tuwis och det vart som vanligt en promenix hem hon ska pilla på allt..Gullungen.. Väl hemma kolla post och lite bus innna det va dax att börja med maten.. Idag vart det Potatis, pannbiff, sås och lingon.. Det va mumma riktigt husmanskost vill ja lova.. :D

Sedan har dagen bara bjudit på mys, bus och åter bus.. Har passat på att rensa lite bland Tuwis gamla kläder, tvättat upp det och ska packa ner det bland alla dom andra urväxta kläder...

Imorrn så är jag ledig, ska bli såååååå skönt kan ja lova men upp och hoppa iaf vi ska till BVC imorrn kl. 10.00 sedan träffa Lina och hennes lilla Theo och Ankan och lilla Aimee..Skojsigt.. Ska oxå passa på att shoppa lite tänkte ja.. EN ny mössa till Tuwis och vantar och även nått till mig kanske.. En ram me till fotona på Tuwis frå fotofolket...

Nää nu sovet skruttan och ja ska ktypa upp i famnen på min karl...Och titta på Arga Snickarn... :D Kalas bra.. :D

Ha en toppen trevlig kväll..

http://www.flowernet.se/trendiga_orkid%E9er.jpg

 

http://images.tvrage.com/shows/22/21880.jpg

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0