Låååång dag med hetta

Jobb dag idag och när klockan ringde 05.30 så var jag verkligen som ett lik.. 
Tuwis kom ner och trängdes inatt så när jag klev upp låg hon och mogge och snusa som små godingar ;) 

Kilade hem lite tidigare idag så kom hem till två glada barn som hade saknat sin mami :) 
Jag köpte med glass hem så vi satt och mumsade på det till mellis :) och det var verkligen otroligt gott idag i denna hetta! 

Ingen av våra kids lider så speciellt mycket av värmen och det är skönt! 
Tyra tycker det är skönt men oxå otroligt skönt att bada så hon älskar värmen då hon får bada hela tiden och lika så Tuwis hon är som ett riktigt blötdjur nu när hon kan simma någorlunda :) inte kliva upp där inte :) 
Skönt att det har släppt :)) 

Eftermiddagen bestod utan promenix i malmslätt och bad och sedan käk innan Tyra skulle läggas... 
Och vi la henne i bara blöjan och efter ca 30 min skrek hon från sitt rum och vi sprang upp och då har hon knäppt upp blöjan och leker med den ( torr då) och så har hon kissat i sängen, så det var bara att bada ungen och bädda rent och sedan fick hon lite mer välling och sen somnade hon gott med blöja och kortbyxor:)

Vi satte oss precis i soffan vi har vart ute och skruvat o sågat på staketet, mycket tänka och skruva.. Men nu börjar man de att det händer nått och vi är nöjda men det är långt kvar!! 
Men hela huset får en helt ny look oh det känns skönt!
Nystart för oss i huset efter allt skit! 

Nu ska vi kolla på film ( antar att ja kommer slokna rött fort men det är tillåtet! 
Imorgon jobb igen! :)) härligt!

Sista dagen för Tyra att vara ledig för på tisdag är hon ett dagis barn! Inskolning på börjas! Jag är nervös, spänd, förväntansfull och har många frågetecken som jag måste få besvarade innan ja kan känna mig trygg! 
Tyra är inte vilket barn som helst! Utan hon är tyra! 
Mycket speciellt med henne, mediciner, träningen, kontroller, vissa saker får hon inte äta mm ha koll på hennes ögon. Och även nu då även träna tecken! :/ 
Så mycket är det ! 

Nehe krypa ner i soffan kanske då :) 

Gokväll 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0