3 veckor, nedräkning..

japp lördag idag, Igår åkte ju Mogge o freddy till tyskland, direkt efter jobbet nästan.. Så ingen rast ingen vila..Dom åkte vid ca 19 tiden så det va ju ljust ett bra tag iaf för dom..Resan ner hade gått bra vidd 23.10 va dom i helsningborg men fick tydligen vänta till 00.30 för den färjan dom skulle me kom inte.. Men men i själva tyskland så hade det gått fort, vi hade ju förbeställt allt vi skulle ha så bara att betala o lasta och sedan åka tillbaka..Dom va hemma i linkan i gen vid 13 tiden idag.. så sträck kört hela tiden.. Men nu är iaf drickat till bröllopet klirrat och det känns mycket skönt kan ja lova.. :D
Ja o tuwis va och hämtade Mogge i ljungsbro, han lämnade tillbax bilen till Ala som vi lånade den av, Tack snälla ala.. :D

Igår kväll, alltså det skulle bli en mamma o dotter kväll, hade köpt gotte och dricka, men Tuwis bada och sedan satte ja på henne pyjamas och ja hoppa in i duschen, när ja kom ut så hade Tuwis somnat, så bara att sätta på blöja och pussa henne godnatt.. vid 19.30, sen sov hon... En ensam kväll.. Så ja hälse upp en rom o cola och satte mig på balkongen o njöt av dom sista solstrålarna och ringde Annie, så vi tjattrade i 45 min, härligt..
Kvällen som sagt va ja ju ensam så vart att se på Twilight och pyssla lite med bröllopet.. Ja satt och klippte till alla drinkbiljetter, till baren på bröllopsfesten, så nu e det klart me..:D Skönt..
Så  fram till 02 satt ja o gjorde det och han se 2 filmer ungefär under tiden av allt klippande..
vid 02, så messade ja min älskling och sa godnatt och ja brukar alltid ha så svårt att somna och sova bra när inte Mogge är hemma, men tack och lov så va ja utslagen och somnade på två röda.. Och vaknade av en glad o pigg tjeja vid 8 imorse.. Som skulle se på bompa.. vid 8.30 vaknade ja till liv och vart skapligt pigg, vi låg och myste i sängen, kolla på ronja och tuwis fick tag i min telefon och lyckades ringa upp mogge, utan någon hjälp från mig, och mogge vart lika snopen han när det va tuwis som prata när han svara..:D Men så lycklig hon blev när hon luckades, smart tjeja min dotter...:D

Efter frulle, vart det att damsuga och städa toaletten innan vi gick ut på gård och busa och sola.. Vilken värme, hoppas och håll tummarna att det håller i sig och håler sig fint över vår bröllops dag.. :D
vid 13.30 ca åkte vi till ljungsbro för att hämta upp mogge, åkte efter det och tog en glass och inhandlade ljus till bröllops festen.. Sedan vart det en spontan fika hos mamma o leffan..Charlie, petra o björn va där me, trevlig,, Men vi åkte hem efter en stund mogge va ganska sliten efter nattens bilkörning.. Så hem o laga lite taco gratän.. gött.. och sedan bara slappa resten av kvällen.. jag har suttit och pysslat lite med bröllops såpbubblorna så dom är fina men oxå med pussklockorna och det vart så bra.. toppen kommer passa dukningen klockrent..

Nu sover både mogge o tuwis så snart får ja me lägga mig.. imorrn ska vi bara va, ta det lugnt och ha det skönt..


Ha en bra lördags kväll..

Pöss på er

http://www.romance.se/images/sweden/subpages/tips/favor-tags-page2_9.jpg

 



Kommentarer
Postat av: Hemmafru i Florida

Underbara bilder!!!

Hoppas att ni har det bra

kram

2011-06-23 @ 15:26:22
URL: http://mylifeinparadise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0