Från iva till avd

Igår var det en låååång och en dag full med omställningar!

Robin och tuwa åkte hem, tåg tillsammans, Tuwis var jätte spänd första gången att åka tåg. Hon såg verkligen fram emot det. Sedan så var det så att vi/Tyra blev flyttad från barn iva till barn hjärt avd ist.
Hon är för skör för att åka till Linköping och neo iva men för stabil i nu läget för att ligga på barn iva. Så mycket positivt!
Men nu är vi på avd. Och vi sköter Tyra helt själva något vi inte gjort på iva innan. Så det är en stor omställning med tänka på situationen.
Man är inte roligt ur chock fasen ännu men första dagen fick bra.
Hon har fortfarande andningshjälp natte tid så då är det vak hos henne så vi sover på Ronald fortfarande och kommer hit vid 07.00 på morgonen.

Lite uppdatering till er alla!

Ps: nu har målet 10.000kr på insamlingen nåtts men nu höjer vi och hoppas på 15.000kr.

Alla pengar som kommer in till insamlingen går oavbrutet till forskningen för barnhjärtan!

Utan all denna forskning och utrustning så hade inte vi haft våran prinsessa här hos oss! Det vet vi säkert, så vi är evigt tacksamma och har självklart själva skänkt pengar!
Ingen kan göra allt men alla kan göra något!

Tack!

Klicka in er på länken: http://www.hjart-lungfonden.se/insamlingshjarta/Topplistan/Kampen-Tyras-Hjarta_4851/



(Bild tagen idag på avd)


Kommentarer
Postat av: Annie

Åh så mysig bild gumman! Varje gång jag ser en bild på er så blir jag varm i hela kroppen<3. Kram

2013-01-30 @ 09:25:17
Postat av: mamma

Men såå mysigt och underbart det ser ut.. krama å pussa på snutta från mig.. <3<3

2013-01-30 @ 11:31:51
Postat av: Sofie!!

Oh vilken kärlek. Bilden visar kärlek och jag blir så lumycklig o varm av att se bilden. Fina ni. Kramar Sofie Ella och Liam.

2013-01-30 @ 12:01:23
Postat av: Rebecka

Jag har som många andra trillat in på din blogg utan att vi känner varandra. Min son föddes den 8 oktober så det har varit kul att följa det du skriver. Att din dotter sen blev sjuk har berört mig oerhört. Ni verkar vara en sån glad och harmonisk familj. Tyra har tur som hamnat hos er. Jag beundrar dig för att du är så positiv och stark. Jag hoppas och håller tummarna att allt går bra för lilla Tyra!

2013-01-30 @ 23:08:06
Postat av: Rebecka

Blir alldeles varm av att se bilden. Lycklig men samtidigt rädd, att det kan gå så fort. Som mamma till två kan jag inte tänka mig hur det känns när det viktigaste man har blir så sjuk.
Kämpa på, styrkekramar till er alla och den största till kämpen Tyra. Hon är så vacker!

2013-01-31 @ 00:50:53
URL: http://www.rebeckaevald.wordpress.com
Postat av: Behnaz

Underbar bild<3 Har tänkt på Tyra sen Emelie fick uppdateringen på nyårsdagen här hemma hos mig. Hon verkar en fantastisk liten kämpe som kommer klara detta galant! Finns inga tvivel. Kommer definitivt att stödja till forskningen för Tyras skull och alla andra små oskyldiga bebisar som behöver en hjälpande hand! Styrkekramar!

2013-02-03 @ 14:21:11
URL: http://behnaz87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0