Fars dag!!

Japp Söndagen  den 9 November 2009 och det är Fars dag...
Har inte firat det så speciellt, Mogge fick ett par Björn Borg kalsingar av Tuwa... Jätte fina iof...

Mendagen kommer mest bestå utav att torka ögon, äta halstabletter, dricka te och bra lida...

Tuwa ligger ju i Ögon infektion, det verkar inte vilja lägga sig ännu tyvärr, och jag har åkt på den värsta hals värken som man ha ha tror ja...
Inatt blev det inte heller mycket sömn, Tuwa har ej sovit bra och jag ahr inte kunnat legat ner av smärta i halsen.. Köpte i går Zyx den nya värktabletten för halsen, säger dom iaf...Det sak va smärtstillande man får ta 3 st per dygn.. Men den hjälper inte ett jävla skit...
Jag kan inte prata, vrida huvudet , svälja och äta ska vi iten ens prata om... Det är en plåga...
Det va så himla länge sedan jag hade ont i halsen, vet inte riktigt vad man ska göra, men Mogge lästa på nätet, och där va det en tjej som rekommenderade att dricka en varm kopp vatten med en sked salt i.. Och det gör jag nu och det är sååååå fruktansvärt äkligt..Men hoppas det hjälper, hittills har det ej hjälp bara gjort så man mår illa ist, Men jag lever på hoppet...
Det måste bli bättre tills imorrn då jag ska på arbetsintervju på Pc City, vill gärna va frisk och kunna prata... Just nu känns det som att jag måste få detta jobb... hmmhm Jag är skit nervös för morgon dagen!

Är det nån som har några mer bra tips och förslag på vad ja kan göra för att halsen ska bli bättre, TVEKA inte att skriv det till mig, jag testar gärna allt som kan göra mig frisk igen...

Ja sa det till Mogge förrut att sedan vi flyttade till denna lgh i Augusti har jag vart sjuk, först åkte jag och Tuwa på en rigäl förkyldin, sen fick jag livmodersinfektionen som jävlades och ville inte gå över och jag åt då dubbel dos av antibiotika sen maginfluensa och nu detta, känns nästan som at man har en förbannelse över sig... Inte bra!!!

Ska förbi Pappa sen i em och lämna em blomma på fars dag, se hur jag mår om ja går in och tar en fika... Det är sådant som märks...

Ska nu iaf krypa ner i soffan och försöka sova lite och bli frisk..

Krya på mig.. :)





Far & Dotter

Kommentarer
Postat av: ssk

Du ska inte dricka salt-vattnet, bara grugla med det för att få effekt. Några gurgel i timman ca 30 sek. Det gör susen, andra beprövade huskurer är vitlök i mängder. Sure, du luktar inge vidare men efter ett dygn av vitlökssvett så ska du se att halsen mår bra ;)LYCKA TILL! / ssk

2008-11-10 @ 12:17:10
Postat av: Sofia

tack för tippsen

2008-11-15 @ 04:16:07
URL: http://karleksbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0