Vilken natt

Vi va ju i Vånga i går kväll för att Mogge skulle titta på ett jobb, Tuwa har ju som dagt börjat hata åka bil, men hon somnade nästan omgående på vägen dit vaknade 20 min innan vi va framme och skrek som vanligt... *inget skoj*
När vi väl va där så v hon är toppen bebis, inget tjut eller nått... Det kom när vi skulle åka hem.. Hon gick upp i brygga som vanligt när vi skulle sätta ner henne i bilbarnstolen, men man måste ju tvinga henne tyvärr, även att det känns jobbigt i hjärtat.. Men vi hann åka en liten bit och hon fick snutt över huvudet och somnade direkt igen... Då va kl: 19.00 ca... Bilresan hem va ca 40 min och vi stannade på Maxi på vägen för att handla lite, men jag satt kvar i bilen me snuttan!

När vi kom hem så vaknade hon inte när vi bar henne från bilen in i lgh, la henne i vagenn på nedervåningen så länge, men la henne sedan i sin egna säng.. Och hon sov fortfarande.... *kors i taket*
Hon pipplade till lite vid 20.30 och vi tog av henne byxorna men det brydde hon sig inte heller om utan somnade om direkt när hon fick nappen i munnen... Vaknade till igen vid ca 21.30 då fick hon välling och somnade igen sen har hon sovit hela natten vaknade vit kl. 8.00 imorse... Vaknat och gny lite under natten för att hon tapat nappen, men det är inget mot hur nätterna har sett ut sedan vi flyttade hit... Och bara för att hon har sovit som en stock så har inte ja kunnat sova vaknade kl. 03.00 och va pigg och hade skit ont i halsen,,, Låg och vönde och vred på mig till kl: 05.00 så gick ja upp me täcke och kudde och la mig i soffan och tittade på en film ¨på kanalen Tv 4 Film... hihihih

En toppen natt om man själv kunde sova, men men hoppas det vänder nu och hon börjar sova hela nätter igen... Skulle va guld värt..



Mmm och en liten tråkig nyhet, känns som man aldrig får va frisk, Tuwis stackaren har åkt på en Ögoninfektion, det bara varar och rinenr hela tiden,.Hon är så svullen runt ögonen, så hon ser knapt ut om sig själv längre.... Stackaren!!!
Vi torkar och torkar med ljummet vatten och är skit noga med handhygien... Men hoppas det läger sig snart hon har nu haft det sedan i Torsdags, kan hålla på en vecka sägs det...
Så vi for se om det blir nån öppna förskolan på Onsdag!!!

Näää nu ska ja ta upp min lilla skatt från badet.. Hon älskar verkligen att bada!!!!

Pöss på er så länge





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0