Mumma...

Idag har vi haft en mor o dotter dag, Tuwis har vart ledig.. Skönt.. :) Natten har vart jobbigt, och då menar ja rikitgt jobbig.. Min sjukdom e tillbaka så smärtan e inte att leka me, skulle inte ens vilja att min värsta fiense skulle behöva ha detta.. Smärtan är obeskrivlig.. Allt ja stoppar i mig kommer nästan lika snabbt ut... Inget skoj.. Men hoppas att jag tar upp näring iaf... Peppar peppar..
Tuwa har haft sådan hosta inatt, hon hostade och vaknade konstant ett tag vi sövde om henne om o om ingen.. Till slut så orkade vi inte längre så vi bestämde att vi skulle ta in henne till oss.. Ja hade Tuwis på mig samtidigt konsentrera mig på att inte gråta av smärtan.. Min älskade Mogge gav mig straxt innan smärtstillande.. Och dom hjälpte en del iaf.. Så ja klarade av att försöka söva snuttan.. Men hon va inte intresserad utav att sova.. vid kl. 2.30 så började hon hoppa så då bar vi in henne till hennes säng igen Mogge lyckades söva om henne.. Så sen sov hon till. 7.15 och skulle inte somna igen så det va bara att sätta på bompa då, jag låg och halv sov.. Förstökte iaf.. Så dagen har vi vart trötta o lite slitna men inte underligt..

Vi satt och tittade på Nicke Nyfiken innan lunchen och sov stunden, nu tycker hon den filmen är super skoj.. :)
Vid: 13.00 så packade vi på oss kläder och gick ut och gick en sväng.. Tuwa skulle sova.. Hon somnade på vägen upp till affären.. I butiken bestämde ja mig för att baka lite ischoklad så ja köpte ingredienserna... Tuwa sov hela vägen hem och ett bra tag hemma me så ja hann baka lite jul godis me.. Vart ischoklad med mariannechoklad.. Såååå himla gott.. Pröva det..

Vid ca 14.30 så kom Fia, Ellioth och Elton och gjorde oss sällskap, fia gillar inte ischocklad men mina älskade hon..:) Även Mange han gillar varken mariannechocklad eller ischocklad men även han gillade dom.. Ett bra betyg va?? HaHaHa

Gjorde lite mat idag vart det Mousakka, mumma.. Fia åt här me,,
Nu badar Mogge o Tuwis, och ja slappar lite, det e ja värd tycker ja.. Är helt slut

Imorrn så ska vi på lucia tåg på Tuwis dagis,, Mogge hinner inte följa me tyvärr men pappa/morfar följer me så då kommer Tuwis bli snopen o glad.. :) hihihi Så hon ska va en liten pepparkaksgumma.. Såå underbart söt.. Bilder kommer imorrn.

Imorrn ska även ja o Mogge på julfest me mogges jobb, skoj.. :)




http://www.kokaihop.se/recipe/large/39957-78936.jpg

 

http://ss11i01.stream.ip-only.net/images/blog/images/entries/28/82/81/6322/c3a065dd336fc4e6

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0