Torsdag redan.. Hmm

Ja vart tog denna vecka vägen, dagarna har bara rusat förbi.. Shit va fort det går... Mogge kom hem från jobbet och trodde det va onsdag idag och vart typ irriterad på mig för att ja sa att det va torsdag... Han tyckte inte att han har hunnit me.. Och det känner ja me.. Ska alla veckor gå så här fort när man har kommit tillbaka till verkligenheten..?? Då vet ja inte om ha hinner me.. Shit!!! Ja Ja

Lämningen på dagis idag gick såååå himla bra.. Dom va ute när vi kom imorse och Tuwa grät när hon såg huset som vanligt och när vi gick in och kläde på oss regnbyxorna.. Men när vi gick runt och hon såg alla barn och fröken den bästa fröken på dagiset tog imot henne idag.. Då gick det jätte bra.. Hon går verkligen ner och lägger all energi på Tuwis så hon ska känna sig välkomen óch trygg.. Så pussade ja henne på pannan och sa hejdå ses i em och hon vinkade till oss och sa Bye Bye.. Kändes så skönt att lämna henne där när ja ner henne glad och nöjd. Det läkte mamma hjärtat som har gått i tusen bitar varje dag när hon skrikit och vart hysterisk när ja lämnat henne.. Hoppas bara att detta håller i sig nu.. Peppar Peppar..
Tog bussen till skolan med ett leende på läpparna, det känns så bra jag har verkligen valt rätt... Det är verkligen skoj och plugga nu.. Det är intressant, bra klass, BRA lärare.. Och ja känner att detta klara ja... Älskar det verkligen med annat ord...
Imorrn får ja tillbaka det första arbetet jag har lämnat in i Människan Socialt och Kulturellt ... har vart nervös länge nog nu vill ha så bra betyg som möjligt.. frågade läraren i Måndag när vi hade henne sist och då sa hon det är iaf G om inte högre.. Och det känns skönt men imorrn får ja betyget.. Håll tummarna för mig... :D

Hämtade Tuwa på dagis idag kl. 13.15 och vart överlycklig av att se mig men ville inte me hem men en gång, för varje gång man kommer och ska hämta henne så ska hon alltid visa nått.. Och springa och busa innan hon vill gå hem och då säger hon till sj att hon vill gå eller så går hon till sitt fack.. :) Mammas sötaste sessa..<3
Efter dagis så gick vi hem och myste lite i sängen båda ja och Tuwis va trötta så låg och tittade på barnprogram, mys va det..Men de höll inte i sig så himla länge i ca 25 min.. Men det räckte för att samla lite kraft.. Vi åt lite mellis efter det och byte kläder.. Är ju skapligt skitig efter dagis.. Ni som har barn på dagis vet.. :D  Sen så bakade vi lite vi skulle ju få främmande, bla en gravid sådan.. :) Hihih Så ja & nuttis bakade chocklad muffins.. Med vissa rinande chocklad innuti... Och mitt i  bakningen så kom pappa Mogge hem så ja fick baka klart sj.. Mogge tog Tuwis och busa och myste lite... Sen kom dom... Ellioth, Fia & Mange.. Och som ja visste så ÄLSKADE fia mina muffins.. Tror hon åt 4 st eller liknande, eller har ja fel fia??  Man märker verkligen nu att Tuwis och Ellioth busar och leker med varann.. Dom trivs verkligen ihop.. Hela tiden så gick dom och pussa & kramar varann.. Så himla söta.. Och fick det på kort me.. Dom flörtade med varann oxå.. Gullungar..

Hann me lit shopping me idag innan bussen gick, köpte en tröja och ett skärp på Gina en ny bordstablett me Pingu på till Tuwis och en trapp/pall till badrummet för Tuwis så hon når till handfatet..


Dagen har vart toppen bra, imorrn fredag.. Skönt.. Sen är ja ledig Måndag, Tisdag och Onsdag.. Toppen skönt..

Här kommer massa bilder..

Hon fick tag i mina solglas ögon och va lycklig och sprang runt och sa cool straxt innan läggdax.. :) Mammas gooding..

 

Tuwa & Ellioth gick och pussades hela itiden... Och man kan verkligen se vem som tar insiativet... :) hihihii Sötisar..

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0